کد خبر : 13025
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 جولای 2023 - 12:45

قطعی آب در منطقه ملاشیه؛ نقص حقوق اساسی مردم

قطعی آب در منطقه ملاشیه؛ نقص حقوق اساسی مردم

به گزارش راوی جنوب ، ملاشیه، یکی از محلات شهر اهواز با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر، با مشکل کمبود و قطعی آب روبرو است. این معضل در شرایطی که درجه گرما به اوج خود رسیده، برای ساکنان این منطقه معضلی قابل تحمل نیست و نشان دهنده نقص جدی در تدبیر منابع آب و

به گزارش راوی جنوب ، ملاشیه، یکی از محلات شهر اهواز با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر، با مشکل کمبود و قطعی آب روبرو است. این معضل در شرایطی که درجه گرما به اوج خود رسیده، برای ساکنان این منطقه معضلی قابل تحمل نیست و نشان دهنده نقص جدی در تدبیر منابع آب و توجه نادرست به نیازها می‌باشد.

آب، یکی از نیازهای اساسی بشر است که برای حفظ سلامتی و زندگی بهره‌وری بالا دارد. اما به نظر می‌رسد که مسئولین برداشت جدی از این نیاز را ندارند. در چشم‌انداز اولیه، مسئولین باید بلافاصله اقدامات لازم را برای رفع مشکل آب در ملاشیه به عمل آورند.

گزارش‌های میدانی خبرنگار دیدارنیوز از این منطقه نشان می‌دهد که مردم در مورد مشکلات مختلفی از جمله آسفالت بدون استاندارد، فاضلاب، کمبود امکانات فرهنگی و معیشتی، بیکاری جوانان و به‌خصوص کمبود آب شکایت دارند. یکی از شهروندان این منطقه با ابراز نارضایتی خود، می‌گوید: “وقتی مسئولی به منطقه می‌آید، بهانه می‌آورد که مشکل از لوله‌کشی است، در حالی که در واقع لوله‌کشی مشکلی ندارد. تنها ۲۰ روز پیش، ما آب داشتیم و هیچ کمبود یا قطعی نداشتیم. اما پس از آن، به تدریج آب کاهش یافت و بعد از یک هفته به صورت کامل قطع شد تا جایی که مجبور شدیم با تانکرها آب را وارد منطقه کنیم.”

این شهروند افزود: “آیا منطقی است که جوانان ما صبح زود تا آخر شب به‌صورت کارگری و بنایی با مزد روزانه ۲۰۰ تومان برای خرید آب تانکری کوشش کنند؟ کودکان ما به علت کمبود آب، به‌سرمی‌برند و افراد مسن خانواده‌ها بدون یک قطره آب و بدون امکان استحمام در شرایط آب و هوای گرم خوزستان دچار مشکلات جدی می‌شوند.”

در ادامه، یک خانم دیگر نیز به قطعی آب اشاره کرده و گفت: “آب نیست! ما آب نداریم. مسئولان باید به ندای مردم ملاشیه گوش فرا دهند. اینجا همه افرادی مثل افراد مسن، کودکان و کارگران را داریم که نیازمند آب جهت شستشو و استحمام هستند. آب نیست و تانکرها معمولاً به صورت نامنظم و بدون اطلاع قبلی وارد منطقه می‌شوند. شب گذشته در ساعت ۳ صبح، تانکرهای آب به محله آمدند. برخی از خانه‌ها آب دریافت کردند، اما بعضی‌ها نتوانستند قابلمه‌های خود را پر کنند. سوال این است که تا کی می‌خواهیم به این صورت از تانکرها استفاده کنیم؟ در اینجا جمعیت زیادی داریم و بدون آب، امکان زندگی نداریم. این شرایط در هوای خیلی گرم خوزستان واقعاً سخت است.”

به طور کلی، با توجه به شرایط نامناسبی که مردم منطقه ملاشیه در پیش دارند و تأثیرات منفی کمبود آب بر سلامت و کیفیت زندگی آنان، لازم است که مسئولین مسئله را جدی بگیرند و به سرعت اقدامات لازم را برای تامین آب مورد نیاز این منطقه انجام دهند. باید برنامه‌های دقیقی در خصوص تدبیر منابع آب و بهبود زیرساخت‌های آبی شکل گیرد تا مردم ملاشیه بتوانند به آبی که حق شان است دست یابند و زندگی بهتری را تجربه کنند.

گزارشگر: فاطمه کاظمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.