کد خبر : 10948
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فوریه 2023 - 14:28

مکمل یاری دانش آموزان متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه مدارس دانشگاه اهواز

مکمل یاری دانش آموزان متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه مدارس دانشگاه اهواز

به گزارش راوی جنوب، دکتر مهرداد شریفی شریفی با تاکید بر اینکه؛ ریزمغذی‌های مهم، آهن و ویتامین “د” است عنوان کرد: وجود ریزمغذی‌ها در برنامه غذایی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و فراهم ساختن زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیل ضروری است. وی افزود: کمبود آهن موجب خستگی و ضعف‌، بی‌حوصلگی و بی‌تفاوتی و

به گزارش راوی جنوب، دکتر مهرداد شریفی شریفی با تاکید بر اینکه؛ ریزمغذی‌های مهم، آهن و ویتامین “د” است عنوان کرد: وجود ریزمغذی‌ها در برنامه غذایی برای حفظ سلامت، رشد مطلوب و فراهم ساختن زمینه مناسب برای یادگیری در دوران تحصیل ضروری است.

وی افزود: کمبود آهن موجب خستگی و ضعف‌، بی‌حوصلگی و بی‌تفاوتی و عدم تمرکز و افت تحصیلی و کمبود ویتامین “د” موجب عملکرد نامناسب سیستم ایمنی و کاهش استحکام استخوان‌ها و عضلات می‌گردد.

معاون اجرایی بیان داشت: این برنامه چندین سال است به اجرا گذاشته‌شده که با هماهنگی و مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش در قالب آهن یاری و مکمل یاری با ویتامین “د” دانش آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه و با مکمل یاری ویتامین “د”دانش آموزان پسر دوره اول و دوم متوسطه را تحت پوشش قرار داده است.

وی گفت: آموزش تغذیه در راستای تغذیه سالم و پیشگیری از کم خونی فقر آهن وهمچنین اهمیت مصرف ویتامین دی در مدارس با حضور مراقبین سلامت، رابطین طرح مکمل یاری و کارشناسان تغذیه بهمراه انتشار رسانه های آموزشی در فضای مجازی و مدارس از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مذکور در دانش آموزان است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان با ابراز امیدواری به اینکه، این طرح بتواند در بهبود سلامت دانش آموزان در دوره سنی ۱۳ تا ۱۸ سال نقش اساسی ایفا کند، اظهار داشت: در سال جاری مکمل های موردنیاز آهن و ویتامین “د” جهت آغاز و تداوم برنامه برای مدت زمان دو ماه توسط معاونت بهداشت، خریداری و بین مدارس دوره اول و دوم متوسطه دختر و پسر در شهر و روستا توزیع گردیده و طبق هماهنگی های قبلی، مابقی مکمل ها توسط وزارت بهداشت و درمان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تامین خواهد شد و بدین شکل کلیه دانش آموزان هدف در حوزه دانشگاه اهواز، تحت پوشش برنامه قرار خواهند گرفت .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.