اخبار خوزستاناخبار شهرستان های خوزستاناخبار مهمحوادث

۱۰ درصد روستاهای آسیب‌دیده از زلزله ارزیابی شد/پراکندگی و صعب‌العبور بودن سرعت خدمات‌رسانی را کاهش داده است

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: پس از زلزله روز دوشنبه تاکنون از ۵۹۵ روستا، ۵۸ روستا مورد ارزیابی قرار گرفته اما پراکندگی روستاها و صعب‌العبور بودن مسیر دسترسی آن‌ها سبب کاهش سرعت خدمات‌رسانی شده است.

شهاب صدیقی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران با اشاره به زلزله اخیر در شمال استان خوزستان، اظهار داشت: در روز ۱۲ مهرماه زلزله ۵/۷ ریشتری در ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح و ۱۳ پس‌لرزه در استان خوزستان و چهارمحال بختیاری داشتیم که بر اساس آن اقدامات لازم توسط دستگاه‌های امدادی اولیه انجام شد.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران و کلیه مجموعه بحران استان در بخش‌های مختلف امدادی و درمانی جهت رسیدگی به مصدومان وارد عمل شدند، هلال‌احمر ۷ تیم و یک بالگرد، اورژانس ۲۱ دستگاه آمبولانس، ۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه بالگرد را به‌صورت آماده‌باش قرار دادند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: تاکنون از ۵۹۵ روستا، ۵۸ روستا مورد ارزیابی قرار گرفت که این روند باید با سرعت بیشتری انجام شود و مقرر شد از بسیج جامع مهندسین و گروه‌های ارزیاب سایر استان‌ها کمک گرفته شود که بتوانیم بر اساس آن آمار دقیقی را ارزیابی کنیم.

صدیقی ادامه داد: آماده‌باش وقت اول برای کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی اطراف که دورترین دانشگاه علوم پزشکی آبادان و نزدیک‌ترین دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام شد که سرجمع عملکرد آنها رسیدگی به وضعیت درمانی ۱۶ نفری بود که در این حادثه مصدوم شدند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم بزرگی حادثه خسارت جانی نداشتیم، عنوان کرد: خسارت‌های مالی در حوزه واحدهای مسکونی و محل‌های نگه‌داری دام‌ها داشتیم که در حال ارزیابی آنها هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده شهرستان اندیکا یک شهرستانی که ۸۹ درصد جمعیت در روستا و ۱۱ درصد جمعیت در شهر زندگی می‌کنند که در سه شهر با جمعیت ۵ هزار و ۱۱۲ نفر زندگی می‌کنند

صدیقی با بیان اینکه پراکندگی روستاها زیاد است عنوان کرد: ۵۹۵ روستا در شهرستان اندیکا وجود دارد که منطقه کوهستانی و صعب‌العبور است و زندگی مردم اکثراً عشایری و به‌صورت ییلاق قشلاق است که بعضاً دارای مشاغل ثابت مانند کشاورزی و دامداری هستند.

بیشتر بخوانید

استاندار خوزستان: کمک‌های بیشتری برای مناطق زلزله زده در راه است

اعزام ۱۲ تیم عملیاتی به مناطق زلزله‌زده خوزستان/ هلال احمر به ۲۵۱ نفر امداد‌رسانی کرد‌

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری: برآورد و تامین اعتبار خسارات زلزله کوهرنگ نباید به زمستان برسد

وی ادامه داد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه رسیدگی‌ها سخت‌تر است چراکه ریزش‌های سنگ به جاده‌ها داشتیم که تا بعدازظهر روز شنبه مسیرهای اصلی بازگشایی شدند اما مسیر ایمن‌سازی نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: همه ریزش‌هایی که به سمت جاده‌ها بود باعث انسداد مسیرهای آب رو و شکستگی دستک پل ها شده باید ترمیم و ایمن‌سازی شود که در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اسکان موقت مردم و بازسازی منازل آنها بحث اصلی دراین‌خصوص است و در وهله دوم بحث تأسیسات است که باید بازسازی شود و باید در نظر داشته باشیم اندیکا جز ۳۱ شهرستان محروم کشور است که جز دستور کار اصلی یکی از معاونت‌های مناطق محروم کشور در ریاست‌جمهوری بوده است.

صدیقی یادآور شد: در بحث اسکان موقت مردم چندین نمونه کار داریم که یکی آنها اسکان موقت عشایری که از ییلاق قشلاق وارد می‌شوند و دیگری نیز اسکان برای افرادی که سکونت طولانی‌مدت دارند و بنیاد مسکن بر اساس وظیفه سازمانی خود در بحث ارزیابی واحدها و ستاد بازسازی کار را انجام دهد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: محل حادثه فقط اندیکا نیست و گزارشی از فرمانداری رامهرمز و ایذه به دست ما رسیده است و در مسجدسلیمان باتوجه‌به بازسازی‌هایی که صورت گرفت خسارت جدی به واحدهای مسکونی صورت نگرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا