کد خبر : 10662
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 ژانویه 2023 - 16:31

اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار به واحدهای دانش‌بنیان/صدور ۶۰۰ مجوز تاسیس واحد تولیدی از ابتدای سال جاری

اعطای ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار به واحدهای دانش‌بنیان/صدور ۶۰۰ مجوز تاسیس واحد تولیدی از ابتدای سال جاری

به گزارش راوی جنوب، حمیدرضا فلاح امروز یکشنبه ٢ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت یک گستره وسیع از کار اقتصادی استان است، اظهار کرد: سازمان صمت حدود ۶٠ درصد اقتصاد استان تحت تاثیر قرار می‌دهد. وی افزود: روال کار مقام عالی وزارت تغییر رویه های سنتی سازمان های

به گزارش راوی جنوب، حمیدرضا فلاح امروز یکشنبه ٢ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت یک گستره وسیع از کار اقتصادی استان است، اظهار کرد: سازمان صمت حدود ۶٠ درصد اقتصاد استان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: روال کار مقام عالی وزارت تغییر رویه های سنتی سازمان های صمت استانی است که بر این اساس رویه‌های قدیمی وزارت صمت حذف می‌شوند تا زمان کوتاهی برای صدور مجوز ها و سامانه های ثبت سفارش باشد.

مدیرکل سازمان صنعت، و معدن و تجارت استان خوزستان ادامه داد: تغییر این پروژه های تحولی از اصلاح جوازهای تاسیس تا بحث سامانه های توانمندی واحدهای صنعتی، نوسازی صنایع، راه‌اندازی واحدهای راکد، افزایش ظرفیت تولید، توانمند سازی بنگاه‌های اقتصادی و سامانه های الکترونیکی است.

فلاح با بیان اینکه برنامه‌های تحولی را در استان به صورت ویژه دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: برای این برنامه ها مدیر پروژه مشخص شد، و اصلاح جواز های صادر در معدن، اصناف را بازنگری و پیشرفت فیزیکی تعیین انها را مشخص خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۶٠٠ جواز تاسیس صادر و ٢٢ هزار اشتغال برای آن در نظر گرفته شد که سرمایه آن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

مدیرکل سازمان صمت بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون ١٠۶ پروانه‌ بهره برداری صادر گردید و برای ۴ هزار و ۴٠٠ نفر اشتغال ایجاد شد که حدود ۴ هزارمیلیارد تومان میزان سرمایه آن بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه معدن در سال جاری ١٢ پروانه اکتشاف صادر گردید که ٨ فقره گواهی کشف و ٩ فقره پروانه بهره‌برداری نیز صادر شده است.

فلاحی تصریح کرد: در حوزه صنعت معدن تمرکز ویژه‌ای بر راه‌اندازی ۴٠٠ واحد راکد و افزایش ظرفیت تولید داریم که ابتدای سال ۶٢ واحد راکد در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی چرخه تولید بازگشته است.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: از این ۴٠٠ واحد حدود ١٨٠ واحد بر اساس عارضه یابی و مطالعات توان بازگشت به چرخه تولید را دارند، ٧٧ واحد توسط بانک‌ها تملک شدند، ١١ واحد فعال و ۶۶ واحد نیز غیر فعال هستند که تمرکز ما بر تعیین تکلیف واحدهای تملکی بانک‌ها و غیر فعال ها است.

مدیرکل سازمان صنعت خوزستان گفت: طبق تفاهم نامه ای که با بانک ملی و همکاری سازمان برنامه بودجه انجام شد، مبلغ ٣٠٠ میلیارد تومان تسهیلات یارانه دار با نرخ سود ١۴ درصد با بازپرداخت پنج ساله در اختیار واحدهای دانش بنیان قرار بگیرد.

وی در ادامه مطلب فوق گفت: ۵ میلیارد تومان در اختیار واحدهای دانش بنیان نوپا و شتاب دهنده که از پارک علم و فناوری تاییدیه داشته باشند قرار می‌گیرد تا واحدهای صنعتی یا معدنی ایجاد کنند.

فلاحی ادامه داد: در حوزه بازرگانی یکی از اهداف بسیار مهم صادرات و کنترل واردات است که بالاترین ابزار اتاق‌های بازرگانی هستند، انتخابات اتاق های بازرگانی در اسفندماه برگزار می‌شود و تمام افراد واجد شرایط می‌توانند به عنوان اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی استان از این ظرفیت استفده کنند تا هیات نمایندگان قوی و تاثیر گذار در سطح ملی در انتهای سال انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه استان خوزستان صنایع مادر بزرگی دارد اما ارتباط آنها با صنایع کوچک برقرار نشده است، افزود: در این رابطه ١٠٠ طرح سرمایه گذاری در تکمیل زنجیره های تولید در اتصال صنایع کوچک به بزرگ آماده شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در زمینه تولید فولاد دومین استان کشور
با ظرفیت تولید ١٣ میلیون هستیم که با برنامه ریزی شده در چهار سال آینده به ٢٢ ملیون تن برسد، در حوزه نیشکر نیز حدود ۶۵٠ هزار تن تولید داریم که پیش بینی شده با طرح های توسعه به ١.٢ میلیون تن را در چهار سال آینده برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.