کد خبر : 10448
تاریخ انتشار : جمعه 23 دسامبر 2022 - 14:39

تولید روزانه ۵ هزار قطعه کاتالیست خودرو/شرکت ایران دلکو پیشرو در بهبودسازی و ارزان‌سازی کاتالیست در بازار جهانی

تولید روزانه ۵ هزار قطعه کاتالیست خودرو/شرکت ایران دلکو پیشرو در بهبودسازی و ارزان‌سازی کاتالیست در بازار جهانی

به گزارش راوی جنوب، علیرضا مجیدنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه خودرو و قطعات خودرویی در اهواز اظهار کرد: کاتالیست از سال ۱۹۸۰ روی خودروها نصب می‌شود و کار آن تبدیل گازهای آلاینده ناشی از احتراق به گازهای مجاز مانند کربن دی اکسید و آب است. وی افزود: تولید مبدل‌های کاتالیستی

به گزارش راوی جنوب، علیرضا مجیدنیا در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه خودرو و قطعات خودرویی در اهواز اظهار کرد: کاتالیست از سال ۱۹۸۰ روی خودروها نصب می‌شود و کار آن تبدیل گازهای آلاینده ناشی از احتراق به گازهای مجاز مانند کربن دی اکسید و آب است.

وی افزود: تولید مبدل‌های کاتالیستی در انحصار چند کشور در دنیا بوده و شرکت ایران دلکو نیز این فناوری را از یک شرکت آلمانی بنام اینترکت خریداری و وارد کرد که در سال ۱۳۸۸ به دلیل تحریم‌های گسترده شرکت مذکور با ما قطع همکاری کرد.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت ایران دلکو در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: پس از این اتفاق شرکت ایران دلکو از دانش آموخته‌های داخلی کشور استفاده کرد و طی فراخوانی در دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کشور یک تیم قوی تشکیل و با اطلاعات قبلی در زمان کوتاهی فرآیند فرمول سازی مبدل های کاتالیستی را در کشور تولید کردیم.

وی ادامه داد: هر آنچه در صنعت خودرو و موتورهای درون سوز تحت عنوان‌ استانداردهای یورو بوده بخشی از آن مربوط به مبدل‌های کاتالیستی است.

مجیدنیا با بیان اینکه در فرآیند مبدل‌های کاتالیستی ۳۰ عنصر شیمیایی در هسته سرامیکی آن بکار می‌رود، گفت: امروزه رقابت بازار براساس همین بوده و شرکت‌هایی که بتوانند از تکنولوژی نانو و فرآیندهای جدید تولید مبدل‌های کاتالیستی استفاده کنند و عناصر ارزان را جایگزین عناصر گران کنند موفق خواهند بود؛ چرا که از ۳۰ عنصر مذکور ۳ عنصر پالادیوم، کالادیوم و رودیوم بسیار گرانتر از طلا است و در صورتی شرکت‌ها بتوانند عناصر ارزان‌تر را جایگزین این ۳ عنصر کنند موفق خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت ایران دلکو جزء شرکت‌های پیشرو در جایگزینی عناصر ارزان‌تر با این عناصر گران است و حتی جلوتر از شرکت‌های چینی و آلمانی فرآیند ارزان‌سازی و بهبود مبدل‌های کاتالیستی با خودروسازی‌های ایرانی و خارج کشور را شروع کردیم و در هر فصل بهبودی در این حوزه ایجاد می‌کنیم تا قیمت‌های مناسب‌تری روانه بازار کنیم.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت ایران دلکو بیان کرد: یکی از قطعات اصلی در تحریم‌ها مبدل کاتالیست‌ها بوده که در نبود آن‌ نمی‌توان استاندار‌های یورو را کسب کرد و شرکت ما در تولید این قطعه به خوبی عمل کرده و این مشکل را برای خودروسازان داخلی برطرف کرد.

وی تصریح کرد: شرکت ایران دلکو روزانه به طور متوسط ۵ هزار کاتالیست خودرو تولید می‌کند؛ در صورتی که مجموع نیاز کشور بیش از ۳ هزار عدد نیست.

مجیدنیا ادامه داد: همچنین چند کارگاه ایجاد کردیم که کاتالیست‌ها را اورهال (شارژ) و بروزرسانی می‌کنند و در این زمینه شرکت ما ۱۰۰ درصد نیاز بازار یدک را تامین می‌کند.

وی افزود: در شرکت‌ ما بحث طراحی و تولید کاتالیست منطبق با ecu برای کالیبره شدن در کمتر از ۲ ماه انجام می‌شود در صورتی که در شرکت‌های خارجی حدود یکسال زمان‌ میبرد.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت ایران دلکو گفت: در آزمایشگاه ما بهترین دستگاه‌ها وارد شده و تعدادی از آن‌ها در داخل ساخته شده و هر خودرویی قابلیت صادرات داشته باشد سازمان استاندارد یک دستگاه از آن را برای آزمایشات مورد نیاز در اختیار شرکت ما قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۱۸۰ نوع قطعه مبدل کاتالیستی در شرکت ایران دلکو تولید می‌شود، اضافه کرد: محصولات شرکت ما به کشورهایی مانند ترکیه، کشورهای حاشیه دریای خزر و بخشی هم غیر مستقیم به پاکستان صادرات می‌شود.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت ایران دلکو با اشاره به برنامه‌ توسعه‌ای این شرکت برای تولید کاتالیست‌های خودروهای کَشنده و دیزل، گفت: عملاً کسی در ایران و منطقه این کاتالیست‌ها را تولید نمی‌کند و شرکت ما گام اساسی در این زمینه برداشته و نمونه‌سازی‌هایی انجام داده و در آینده نزدیک با شرکت‌های ایرانخودرو، سایپا، شایان دیزل و آمیکو در این خصوص جلساتی برای همکاری برگزار خواهد کرد.

وی با تاکید بر حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخل، اضافه کرد: ۴۰۰ نفر بصورت مستقیم و بیش از یکهزار نفر غیر مستقیم در شرکت ما مشغول بکار هستند؛ همچنین در سراسر کشور دارای نمایندگی برای عرضه مستقیم قطعات به مشتریان هستیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.