کد خبر : 10556
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 ژانویه 2023 - 15:02

تولید یک میلیون و ۳۶۰ هزار تُن گندم در سال جاری

تولید یک میلیون و ۳۶۰ هزار تُن گندم در سال جاری

به گزارش راوی جنوب، فتوحی معاون اقتصادی استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه یازدهمین‌ نمایشگاه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در اهواز با اشاره به ارزش خوزستان در حوزه کشاورزی یکی از راه‌های رونق این بخش را اقتصادی شدن آن دانست و اظهار کرد: بهره‌برداری از منابع آب بسیار حائز اهمیت است چرا که آب در این

به گزارش راوی جنوب، فتوحی معاون اقتصادی استاندار خوزستان در آیین افتتاحیه یازدهمین‌ نمایشگاه ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در اهواز با اشاره به ارزش خوزستان در حوزه کشاورزی یکی از راه‌های رونق این بخش را اقتصادی شدن آن دانست و اظهار کرد: بهره‌برداری از منابع آب بسیار حائز اهمیت است چرا که آب در این برهه زمانی با نفت برابری می‌کند.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: ۳۳ درصد آب‌های جاری در خوزستان بوده ولی تنها ۱۷ درصد تولیدات محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده و به همین منظور باید سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه انجام و خوزستان به عنوان یک استان‌ پایلوت انتخاب شود‌.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: دیپلماسی کشاورزی در کشور بخوبی عمل نکرده و باید جدی‌تر دیده شود و از کشورهای همسایه به منظور صادرات محصولات بهره‌برداری لازم برده شود.

وی ادامه داد: باید ماشین‌آلات کشاورزی را با تکنولوژی روز دنیا بروز کنیم و در این صورت می‌توان به امنیت پایدار غذایی کشور امیدوار بود.

فتوحی با بیان اینکه در سال جاری با وجود خشکسالی یک میلیون ۳۶۰ هزار تُن گندم در خوزستان تولید شد، افزود: نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگ و برنامه کلان در بخش کشاورزی هستیم تا با تغییر مدیران راه ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: مقوله دیگر در دنیا آموزش و ترویح است؛ ما در برخی موارد امکانات داریم ولی بخوبی استفاده نمی‌شوند مانند آب که به عنوان یک سرمایه عظیم در حال هدر رفتن است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.