کد خبر : 10667
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 ژانویه 2023 - 18:34

جشنواره اهوازِ همدل با هدف آموزش شهروندی برگزار می‌شود/علاقمندان آثار خود را تا ۲۵ بهمن‌ماه ارسال کنند

جشنواره اهوازِ همدل با هدف آموزش شهروندی برگزار می‌شود/علاقمندان آثار خود را تا ۲۵ بهمن‌ماه ارسال کنند

حجت‌الاسلام حمید رعیتی امروز یکشنبه سوم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص برگزاری نخستین جشنواره اهوازِ همدل اظهار کرد: برنامه جامع عملیاتی اهواز ۱۴۰۵ با شعار اهواز همدل نگارش شده است و در حال حاضر در حال طی کردن مرحله تصویب در شورای اسلامی شهر اهواز قرار دارد و در این برنامه نیز

حجت‌الاسلام حمید رعیتی امروز یکشنبه سوم بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص برگزاری نخستین جشنواره اهوازِ همدل اظهار کرد: برنامه جامع عملیاتی اهواز ۱۴۰۵ با شعار اهواز همدل نگارش شده است و در حال حاضر در حال طی کردن مرحله تصویب در شورای اسلامی شهر اهواز قرار دارد و در این برنامه نیز تلاش شده است اگر برنامه و جشنواره‌ای برگزار می‌شود از چنین نامی نشات بگیرد.

وی افزود: مسائل و معضلات فرهنگی یکی از مشکلاتی هستند که در اهواز وجود دارند و از حوزه گسترده‌ای برخوردار هستند، با این حال در تلاش هستیم برخی از مشکلات فرهنگی را با استفاده از آموزش شهروندی رفع کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز ادامه داد: در حوزه فرهنگی افراد زیادی صاحب نظر هستند و اگر به دنبال برون رفت از مشکلات فرهنگی هستیم باید ابتدا اقدام به آموزش کنیم، چرا که اگر شهروندی آموزش ندیده باشد انتظاری نمی‌رود که خواسته‌ها و مسائل شهری را انجام دهند؛ در واقع می‌توان گفت حلقه گم شده مدیریت شهری اهواز آموزش شهروندی است.

وی با بیان اینکه یک فرهنگ حاصل نمی‌شود مگر اینکه آموزش آن انجام شود، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که برنامه‌ها و جشنواره‌های خود را با محوریت آموزش شهروندی برگزار کنیم که برای این کار نیازمند تولید محتوا هستیم؛ لذا از عموم شهروندان، هنرمندان و خبرنگاران دعوت می‌شود تا تولیدات خود را حداکثر تا ۲۵ بهمن به دبیرخانه جشنواره فرهنگی شهرداری اهواز ارسال کنند.

رعیتی تاکید کرد: حضور در جشنواره برای عموم مردم آزاد است و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می‌شود؛ علاوه بر آن از آثار برتر که می‌تواند شامل طرح، پیشنهاد و یا حتی بحث انتقادی برای بهبود آموزش شهروندی باشد به نام شخص خالق اثر برای آموزش شهروندی استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که به سمت تولید محتوایی که سبب آموزش شهروندی می‌شود حرکت کنیم؛ با این کار هم افراد شرکت کننده به ویژه هنرمندان و خبرنگاران با موضوع درگیر می‌شوند و از تولیدات آن‌ها برای آموزش شهروندی استفاده می‌شود.

محسن صباغی دبیر جشنواره اهوازِ همدل نیز در این خصوص اظهار کرد: این‌ جشنواره در ۴ قالب اصلی پوستر، عکش، موشن و انیمیشن و گزارش خبری ویدئویی و در یک بخش جنبی یعنی عکاسی با موبایل برگزار می‌شود.

وی گفت: محورهای این جشنواره شامل هویت شهری، زیباسازی شهری، حفظ محیط زیست، آموزش شهروندی، جلوگیری از‌ تکدی‌گری، بازیافت، حمل و تفکیک زباله، مشارکت در اداره شهر، استفاده از حمل و نقل عمومی، حفظ اموال عمومی و آپارتمان‌ نشینی و حقوق همسایه است.

صباغی بیان کرد: به نفرات اول تا سوم بخش موشن و انیمیشن به ترتیب ۸، ۷ و ۶ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر، در سایر بخش‌ها به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۶، ۵ و ۴ میلیون تومان، به ۵ نفر برتر در بخش عکاسی با موبایل هر کدام ۱.۵ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح تقدیر و اگر اثری شایسته تقدیر شد مبلغ یک میلیون تومان اهدا می‌شود.

وی در پایان از مهلت ارسال آثار تا ۲۵ بهمن‌ماه و برگزاری مراسم اختتامیه در اوایل اسفندماه و گفت: در خلال این جشنواره ۳ کارگاه نیز برگزار و علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره به نشانی www.ahvazhamdel.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.