کد خبر : 8856
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 جولای 2022 - 19:43

دستگیری شیاد واتس‌آپی با شماره مجازی

دستگیری شیاد واتس‌آپی با شماره مجازی

به گزارش راوی جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در رابطه با این خبر بیان کرد: خانمی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد: شخص ناشناسی در پیام‌رسان واتس‌آپ با شماره‌ای خارجی تهدید به ارسال تصاویر بنده برای نزدیکانم نموده است. این مسئول

به گزارش راوی جنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در رابطه با این خبر بیان کرد: خانمی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد: شخص ناشناسی در پیام‌رسان واتس‌آپ با شماره‌ای خارجی تهدید به ارسال تصاویر بنده برای نزدیکانم نموده است.

این مسئول انتظامی ادامه داد: پس از ثبت اظهارات شاکیه، پرونده مقدماتی تشکیل شده و شناسایی متهم به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان این پلیس در اقدامات تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته موفق به شناسایی هویت متهم شده و در ادامه مخفیگاه وی را کشف کردند که با اعزام تیم عملیات ویژه، متهم دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ حسینی بیان کرد: با شروع تحقیقات از متهم، وی در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی شد اما با مشاهده ادله و مستندات غیر قابل انکار به جرم خود اعتراف کرد.

این مقام مسئول گفت: متهم در بیان شیوه مجرمانه خود اظهار کرد: به بهانه تعمیرات لوازم خانگی در محل سکونت قربانیان حاضر می‌شدم و بصورت پنهانی از محیط داخلی منازل و اشخاص مؤنثه عکسبرداری می‌کردم و در نهایت با تهدید به انتشار تصاویر در بستر فضای مجازی از افراد قربانی اخاذی می‌کردم.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با بیان اینکه شیادان سایبری برای سوءاستفاده و اخاذی از شیوه‌های مختلفی استفاده کرده و از سادگی و سهل‌انگاری شهروندان سوءاستفاده می‌کنند، به شهروندان توصیه کرد: هرگونه سادگی و اعتماد بیجا، زمینه‌ساز جرمی نو در افکار شوم شیادان سایبری می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در پایان از معرفی متهم به دادسرا جهت تکمیل مراحل قانونی خبر داد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، مراتب را از طریق ‏سایت پلیس فتا به نشانی ‏www.cyberpolice.ir‏ و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.