کد خبر : 8635
تاریخ انتشار : جمعه 15 جولای 2022 - 16:30

دو قطبی کردن جامعه خواست دشمن است/لزوم آموزش فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه/فرهنگ کتابخوانی در مدارس جدی گرفته شود

دو قطبی کردن جامعه خواست دشمن است/لزوم آموزش فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه/فرهنگ کتابخوانی در مدارس جدی گرفته شود

به گزارش راوی جنوب از اهواز، عبدالرضا سیفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان شامگاه پنجشنبه در دومین نشست با فعالان جبهه انقلاب فرهنگی خوزستان اظهار کرد: فرهنگ و مدیریت اجتماعی در خوزستان نیاز به فعال کردن جریان مردمی است. وی افزود: در بخش فرهنگ باید جبهه انقلاب فرهنگی را حمایت و تقویت کنیم و

به گزارش راوی جنوب از اهواز، عبدالرضا سیفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان شامگاه پنجشنبه در دومین نشست با فعالان جبهه انقلاب فرهنگی خوزستان اظهار کرد: فرهنگ و مدیریت اجتماعی در خوزستان نیاز به فعال کردن جریان مردمی است.

وی افزود: در بخش فرهنگ باید جبهه انقلاب فرهنگی را حمایت و تقویت کنیم و هوشیار باشیم که مسایل فرعی در فرهنگ به اولویت اول تبدیل نشود. دو قطبی کردن جامعه و مقابل هم قرار دادن اعضا جامعه خواست دشمن است.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سازی گفت: احیا این فرضیه یک وظیفه همگانی است و این فرضیه در تمام شئون قابلیت عملیاتی شدن دارد.

وی بیان داشت: فرهنگ دارای ابعاد مختلفی است یکی از این ابعاد مسأله صرفه جویی و پرهیز از اسراف است. به طور مثال یکی از رفتارهایی که در دولت مردمی و در استانداری اصلاح شده مسأله هزینه های زاید در جلسات بوده است.

سیفی گفت: باید فرهنگ مصرف درست و بهینه را آموزش دهیم. از متخصصان این امر باید کمک بگیریم.
وی به نظم عمومی اشاره کرد و گفت: نظم و انضباط اجتماعی دیگر بخش فرهنگ عمومی است. در این نهادینه کردن فرهنگ نقش آموزش و پرورش بسیار حیاتی است.

معاون استاندار خوزستان گفت: آموزش و پرورش باید تربیت درست و اسلامی را محور قرار دهد. بسنده کردن به آموزش به آینده جامعه آسیب می زند.

وی بیان داشت: در حوزه کتاب و کتابخوانی نیازمند تحول هستیم و باید این فرهنگ در مدارس جدی گرفته شود.‌ بویژه اینکه جهت گیری آموزش و پرورش باید تقویت عدالت آموزش در مناطق محروم باشد. اینگونه نباشد که بهترین امکانات آموزشی و دبیران در مرکز متمرکز شوند.

سیفی در بخش دیگری از نشست به اهمیت تدوین تاریخ شفاهی اهواز اشاره و گفت: جریان جوان فعال در این بخش حتما مورد حمایت قرار می‌گیرد. باید حوادث و اتفاقات مهم تاریخی خوزستان و اماکن دفاع مقدس شناسایی و زنده شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص دسترسی به مسولان استان بیان داشت: روحیه حاکم در مسئولان استان بین مردم بودن است و این آمادگی است که به شکل شبانه روز برای فرهنگ خوزستان نوکری مردم را کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اصحاب رسانه، احزاب و سمن ها باید به کمک معاونت سیاسی بیایند تا فرهنگ سیاسی در استان ارتقا پیدا کند. این استان، دانشگاه و حوزه پویا و فعالی دارد و این نخبگان باید وارد صحنه شوند و اجازه ندهند پدیده های مثل قومیت گرایی در استان شکل بگیرد.
سیفی گفت: باید شاخص های هویت خوزستان را تقویت کنیم و این هویت دینی و ملی که متشکل از اقوام و زبان ها و رنگ است باید پرچم یک رنگ خوزستان باشد و همه نخبگان باید هویت انقلابی خوزستان را تقویت کنند و این مانع از قوم گرایی می شود.

در این نشست حجت الاسلام ریسمان سنج فعال مطالبه گری، دکتر خواجه حسینی فعال حوزه شهرسازی، محمدی مطالبه گر حوزه محیط زیست، میرافضل فعال حوزه آموزش و پرورش ، اردشیری، اسکندری، بهرامی فعالان رسانه، مهدی نژاد فعال حوزه دفاع مقدس، فرج مسول خانه مطبوعات خوزستان، هاجری فعال حوزه تاریخ شفاهی،‌دکتر نواب کاظمی استاد دانشگاه به بیان نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.