کد خبر : 12488
تاریخ انتشار : جمعه 19 می 2023 - 0:37

شرکت نفت و گاز اروندان ۷ قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

شرکت نفت و گاز اروندان ۷ قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

به گزارش راوی جنوب، امروز(پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) در دومین روز نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، این شرکت هفت قرارداد، توافق نامه و تفاهم نامه را با شرکت های دانش بنیان، تولیدی و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد و به امضا مدیران عامل شرکت های مربوطه رساند. انعقاد قرارداد جمع آوری و

به گزارش راوی جنوب، امروز(پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) در دومین روز نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، این شرکت هفت قرارداد، توافق نامه و تفاهم نامه را با شرکت های دانش بنیان، تولیدی و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد و به امضا مدیران عامل شرکت های مربوطه رساند.

انعقاد قرارداد جمع آوری و انتقال گازهای مازاد تاسیسات دارخوین و غرب کارون با شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در آیین انعقاد این قرارداد گفت: با انعقاد این قرارداد پروژه جمع آوری و انتقال گازهای مازاد تاسیسات دارخوین و غرب کارون اجرایی می شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن پروژه جمع آوری گازهای مازاد تولیدی واحدهای بهره برداری و نمکزدایی دارخوین و غرب کارون، افزود: در حال حاضر خوراک فاز نخست پالایشگاه گاز هویزه (NGL 3200)، نزدیک ۱۱۰ میلیون فوت مکعب در روز از میادین یادآوران (به میزان حدود ۸۰ میلیون فوت مکعب) و آزادگان شمالی (به میزان حدود ۳۰ میلیون فوت مکعب) تامین می شود که در راستای استفاده حداکثری از تمام ظرفیت فراورشی آن، پروژه انتقال گازهای مازاد تأسیسات دارخوین به میزان حدود ۷۰ میلیون فوت مکعب و تاسیسات غرب کارون به میزان حدود ۳۵ میلیون فوت مکعب به این واحد NGL اجرایی می شود‌.

عذاری با بیان اینکه ارزش این قرارداد بیش از ۷٠ میلیون دلار است، تصریح کرد: سرمایه این پروژه توسط هلدینگ خلیج فارس تامین شده و شامل استقرار تاسیسات نم زدا در دو واحد بهره برداری غرب کارون و دارخوین، تاسیسات افزایش فشار گاز و نصب ۹۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز ترش است و همه این موارد تماما به دست تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی در کمتر از دو سال اجرایی خواهد شد که بی شک در ایجاد اشتغال بومی و توسعه بیش از پیش میادین غرب کارون نقش آفرینی می کند.

قرارداد خرید از شرکت سفیر صنعت هزاره

بر طبق این گزارش انعقاد قرارداد خرید قطعات یدکی فن‌های هوایی FAN MOORE و قطعات یدکی Screw PUMP منطقه دارخوین بین شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت مهندسی سفیر صنعت هزاره، از جمله برنامه های این شرکت در روز دوم نمایشگاه نفت بود.

دو تفاهم نامه با پژوهشگاه صنعت نفت کشور

همچنین به منظور شروع به کار پروژه‌ امکان سنجی اقتصادی طرح جداسازی آسفالتین، واکس، رزین و افزایش درجه API نفت خام فوق سنگین غرب کارون در مقیاس صنعتی نیز، بین شرکت نفت و گاز اروندان و پژوهشگاه صنعت نفت، موافقتنامه ای امضا شد.

این تفاهم نامه در ادامه تحقق صنعتی شدن طرح مطالعاتی و اجرای پایلوت تاسیسات مذکور که پیش از این در پژوهشگاه صنعت نفت یا موفقیت به پایان رسیده انجام گرفت.

همچنین در راستای شروع به کار پروژه استقرار سیستم بازرسی بر مبنای ریسک (RBI) در شرکت نفت و گاز اروندان با همکاری پژوهشکده صنعت نفت، موافقتنامه دیگری با این مرکز علمی به امضا رسید.

سه تفاهم نامه همکاری با شرکت ملی حفاری ایران، سازمان منطقه آزاد اروند و جهاد دانشگاهی خوزستان

علاوه بر این تفاهم‌نامه همکاری شرکت نفت و گاز اروندان با منطقه آزاد اروند، جهت گسترش زمینه‌های همکاری جهت انتفاع طرفین از ظرفیت های قانونی یکدیگر، به امضا رسید.

در ادامه این رویداد ها نیز، تفاهم نامه ای با شرکت ملی حفاری ایران به منظور توسعه همکاری ها، هم افزایی امکانات و انتقال اطلاعات و دانش طرفین با هدف افزایش سطح کیفی خدمات و تولیدات منعقد شد.

آخرین رویداد شرکت نفت و گاز اروندان در دومین روز نمایشگاه توافقنامه همکاری با جهاد دانشگاهی استان خوزستان برای ساخت بار اول قطعات سلونوئید ولوو با هدف توسعه فناوری داخلی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان، بود.

 

 ت ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.