کد خبر : 10895
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فوریه 2023 - 23:07

لوح ثبت شهر ملی بوریابافی به شهردار رفیع اهدا شد

لوح ثبت شهر ملی بوریابافی به شهردار رفیع اهدا شد

به گزارش راوی جنوب، بوریابافی یکی هنر قدیمی در حوزه بافندگی است که با آن محصولات زیبایی را ساخته و برای نگهداری گندم، سایبان، سیل بند، ساخت مضیف یا همان مکان پذیرای بزرگ عربی و فرش استفاده می‌شود. در بوریا بافی، نی‌ها از هور جمع‌آوری می‌شوند و پس از کندن یا شکافتن پوست نی‌ها، چند نفر اقدام به کوبیدن می‌کنند و

به گزارش راوی جنوب، بوریابافی یکی هنر قدیمی در حوزه بافندگی است که با آن محصولات زیبایی را ساخته و برای نگهداری گندم، سایبان، سیل بند، ساخت مضیف یا همان مکان پذیرای بزرگ عربی و فرش استفاده می‌شود.
در بوریا بافی، نی‌ها از هور جمع‌آوری می‌شوند و پس از کندن یا شکافتن پوست نی‌ها، چند نفر اقدام به کوبیدن می‌کنند و پس از ۴۰ دقیقه بوریا بافته و آماده عرضه به بازار مصرف می‌شود.
تعداد زیادی از مردم هنرمند شهر رفیع شهرستان هویزه در زمینه صنعت بوریابافی فعالیت می‌کنند و سال گذشته نیز این شهر به‌عنوان شهر ملی بوریابافی معرفی شده است.
به همین منظور، در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در تهران، شهردار رفیع با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، لوح ثبت شهر ملی بوریابافی را از «عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.