کد خبر : 11429
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 مارس 2023 - 13:25

همایش سه‌شنبه‌های کارآفرینانه برگزار شد

همایش سه‌شنبه‌های کارآفرینانه برگزار شد

به گزارش راوی جنوب، همایش سه شنبه های کارافرینی روز سه شنبه با حضور جمعی از دانشگاهیان و کارآفرینان برتر استان خوزستان در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز با هدف بررسی چالش ها و شناسایی ظرفیت های موثر در کارآفرینی برگزار شد. در این سمینار امیررضا دودانگه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی به

به گزارش راوی جنوب، همایش سه شنبه های کارافرینی روز سه شنبه با حضور جمعی از دانشگاهیان و کارآفرینان برتر استان خوزستان در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز با هدف بررسی چالش ها و شناسایی ظرفیت های موثر در کارآفرینی برگزار شد.

در این سمینار امیررضا دودانگه دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی به عنوان مجری برنامه با اشاره به هدف از برگزاری این سمینار گفت: این برنامه با هدف انتقال تجربه های مفید کارآفرینی به دانشجویان و کارآفرینان که در این عرصه دارد شده اند‌ پیش بینی شده است و بی شک می تواند برای تقویت کار و شناسایی نقاط ضعف و قوت موثر باشد.

وی افزود: کارآفرینان برتر جهان بی شک برای رسیدن به موفقیت مسیر سختی را سپری کرده اند و بی شک برای رسیدن به منطقه امن باید از منطقه امن خارج شد ؛ هیچگاه راحتی در کنار موفقیت قرار نمی‌گیرد اگر موفقیت انتخاب شود باید یک سری راه های سخت سپری شود.

این دانشجوی ارشد رشته مدیریت مالی تصریح کرد : دانشگاه بهترین مکان برای رشد است و باید از این ظرفیت برای رسیدن به موفقیت استفاده کرد ؛ دانشگاه شهید چمران اهواز محیط رشد و پرورش کارآفرینان برتری است که روزی مسیرهای سختی را گذرانده‌اند.

مدیرعامل شرکت خشت و خورشید ایرانیان : مبنی و پایه در زندگی پذیرش درد است

همچنین در ادامه مهرداد اسماعیلیان آرشیتکت و مدیرعامل هلدینگ خشت و خورشید ایرانیان و از کارآفرینان برتر کشور با اشاره به راه‌های موثر برای رسیدن به موفقیت در عرصه کارآفرینی گفت:خرسند هستم که این فرصت نصیب من شد تا بتوانم تجربه های خود را به دانشگاهیان و ما آفرینان منتقل کنم .

وی افزود: سال ۱۳۸۳ از دانشگاه شهید چمران فارغ التحصیل شده و در این مجموعه علمی مشغول بکار شدم و در واحد طراحی و رایانه فعالیت داشتم و تا سال ۸۹ به بعد دو سال در امارات هلدینگ ایرانیان را تاسیس و فعالیت حرفه ای خود را آغاز کردم.

مدیرعامل هلدینگ خشت و خورشید ایرانیان ادامه داد: هولدینک ایرانیان در سه بخش فعالیت می کند ؛ شرکت خشت و خورشید اکسین در حوزه مرمت بناهای تاریخی ، شرکت خشت و خورشید ایرانیان در حوزه طراحی و معماری و شرکت کلاغ پر ایرانیان در حوزه توریستی و گردشگری فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: محیط دانشگاه از فضای بیرون جداست و یک فضای آکادمیک خاصی است که زمینه رشد و پیشرفت را در بسترهای مختلف فراهم می سازد.

مهندس اسماعیلیان گفت: ما انسان ها هیچگاه نتوانستیم شادی و موفقیت خود را حفظ کنیم و یک انسان عاقل و آگاه و بیدار هیچگاه نتوانسته شادی مستمر داشته باشد؛ مبنی و پایه در زندگی پذیرش درد است و افرادی می‌توانند در مسیر موفقیت کام بردارند که ارتباط بهتری با دردهای خود داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همه ما مشکلات اجتماعی و فردی داریم اما بزرگترین مشکل و ایراد این است که از پذیرش این مشکلات اجتناب کنیم در حالی که یکی سری مسائل باید در زندگی پذیرفته شود.

مدیرعامل هلدینگ خشت و خورشید ایرانیان گفت: این مسائل ناشی از اضطراب و مشکلات درونی است که هم می‌توان آن را درد و ترس نامید ؛ کنار آمدن و پذیرفتن این مسائل یکی از رمزهای اصلی موفقیت است.

وی اظهار داشت: پذیرش واقعیت ها و اضطراب و ترس های درونی ما می تواند راه موفقیت را همراه کند .

اسماعیلیان گفت: همه ما در فضای رقابتی هستیم و در فضای مجازی اینگونه فکر می‌کنیم که برای موفقیت حتما باید بجنگیم در حالی که نیازی نیست که به همه این استاندارهای لازم برسیم تا به موفقیت برسیم چرا که همیشه آدم های هستند که از ما بهتر هستند و ممکن است برخی مسیرها برای ما ناکامی باشد اما نباید از مسیر موفقیت دست بکشیم.

مدیرعامل شرکت رسانه ای کرومدیا: رسیدن به منطقه امن فکری حاضر تلاش ، فکر، استراتژی و برنامه ریزی است

همچنین علی معماریان ایده پرداز و مدیرعامل شرکت رسانه ای کرومدیا گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز سکوی پرتابی برای من بود که به موفقیت های خوبی دست پیدا کنم و همواره این مسیر را ارزشمند می دانم.

وی افزود: دانشگاه شهید چمران بسترهای فراوانی برای رشد شخصی دارد و این ظرفیت‌ها باید شناسایی و از آن هابه خوبی استفاده شود.

ایده پرداز و مدیرعامل شرکت رسانه ای گرومدیا ادامه داد: جذابترین کار در این حوزه از ایده تا رسیدن به هدف است که همین امر باعث شده تمامی سختی ها رو به جان بخریم ؛ موضوع منطقه امن از راحتی و آسایش می آید مثلاً یک کارمند سال ها با یک حقوق ثابت زندگی می کند و در طولانی مدت هیچ رشدی ندارد اما برای قرار گرفتن در منطقه امنی که از نظر اقتصادی شرایط خوبی داشته باشیم باید سختی و دشواری ها را پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد: برخی افراد منطقه امن را برای خود ایده‌آل می دانند و قدرت ریسک را نمی پذیرند اما برخی دیگر از افراد موفق خود را از منطقه امن به منطقه امن فکری می رسانند و این همان ریسک بالایی است که شاید خیلی از افراد برای ورود به آن هراس داشته باشند.

معماریان گفت: مهرداد اسماعیلیان از خوش فکر ترین آرشیتکت های ایران است و تاکنون تعامل و همکاری خوبی داشتیم و بی شک این تعامل رشد شخصی و توسعه فردی من را به همراه داشت.

وی اظهار داشت : رسیدن به منطقه امن فکری حاضر تلاش ، فکر، استراتژی و برنامه ریزی است و یک سری پارامترهای ثابت دارد ؛ یک سری آیتم در آن وجود دارد که رعایت آن ها باعث می شود به منطقه امن کارآفرینی دلخواه برسیم.

معماریان گفت: ایده پردازی و استراتژی از مهمترین پارامترهای رسیدن به منطقه امن کارآفرینی است.

وی تصریح کرد: مهمترین آیتم ایده پردازی این است که خیلی ها نمی دانند ما چه در سر داریم ؛ ایده اولیه کسب و کار باید علاقه‌مندی باشد یا اطلاعات بالایی در خصوص یک فعالیت کاری داشته باشیم .

ایده پرداز و مدیرعامل شرکت رسانه ای کرومدیا گفت: یک ایده اولیه را باید به ترس تبدیل کنیم ، یک مفهموم ژاپنی وجود دارد که ایکی گای نام دارد و مطرح می‌کند که ماموریت ما در جهان چیست، راه پول درآوردن چگونه است و علاقه‌مندی و انگیزه برای کمک به دیگران چیست.

وی بیان کرد : هر انسانی می تواند یک یا چند ایکی گای داشته باشد که من ایده پردازی را انتخاب کرده ام که علاقه بالایی به آن دارم؛ اگرچه نمی توان از یک منطقه امن بدون فکر خارج شد و باید همه جوانب آن را در نظر گرفت.

معماریان اظهار داشت : پیشرفت کردن هیچ ارتباطی به سن و شرایط خاصی ندارد در حالی که یک میسر است که باید بر اساس قواعد اصلی بازی در آن جلو برویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.