کد خبر : 12537
تاریخ انتشار : شنبه 20 می 2023 - 20:44

۵۲۴ میلیارد تومان قرارداد با شرکت های دانش بنیان بسته شد

۵۲۴ میلیارد تومان قرارداد با شرکت های دانش بنیان بسته شد

به گزارش راوی جنوب، امروز(شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در چهارمین روز نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، عبدالله عذاری اهوازی در گفتگو با استودیو اقتصاد دانش بنیان با اشاره به تصویب موضوع حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور محور، اظهار کرد: در بحث فناوری و دانش بنیان دو مصوبه داریم

به گزارش راوی جنوب، امروز(شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲) در چهارمین روز نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، عبدالله عذاری اهوازی در گفتگو با استودیو اقتصاد دانش بنیان با اشاره به تصویب موضوع حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور محور، اظهار کرد: در بحث فناوری و دانش بنیان دو مصوبه داریم که در هیئت وزیران در حمایت از شرکت های دانش بنیان به تصویب رسیده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ در بحث ساخت داخل ۲۸ میلیارد تومان قراداد بستیم که در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۹۳ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: در مناقصاتی که بر اساس تبصره یک ماده ۱۶ قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان است سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

عذاری اهوازی تاکید کرد: در بحث تولید بار اول بند یک ماده ۲۹ سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیارد تومان و در ۱۴۰۱ و ۲ ماهه نخست ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان قرارداد بسته شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ مجموع قراداد های ما با شرکت های دانش بنیان ۴۹ میلیارد بوده و اکنون به ۵۲۴ میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان ادامه داد: این موضوع میسر نمی شد مگر با برنامه ریزی دقیق و توجه ویژه ای که شرکت ملی نفت ایران به شرکت های دانش بنیان ها داشته است.

عذاری اهوازی با تاکید بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های کوچک نیاز به حمایت دارند چرا که توان مالی ورود به پروژه های بزرگ را ندارند.

وی افزود: در چاه شماره ۵۰ به یک شرکت دانش بنیان میدان دادیم که توانستند در رفع مانع آسفالتینگ موفق عمل کنند. و این موفقیت نتیجه اعتماد و فرصت دادن به مهندسان جوان ایرانی استمدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان درباره نحوه شناسایی شرکت های دانش بنیان گفت: از طریق نمایشگاه ها و مراجعه حضوری با شرکت های دانش بنیان آشنا می شویم و همچنیکن پارک های علم و فناوری مستقر در استان ها نیز یکی دیگر از راه های ارتباطی ما با شرکت های دانش بنیان هستند و به نحوی پل ارتباطی ما و این شرکت ها محسوب می شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.