مسجدسلیمان و اولویتهای رهاشده
جاده میانبر تاکنون در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرارنگرفته است مردادماه سال ۱۳۹۷ بود که پس از سالها مطالبه از سوی مردم برای احداث جاده میانبر اهواز- مسجدسلیمان، و برای چندمین بار در پانزده سال گذشته با حضور معاون امور عمرانی استانداری خوزستان، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس و جمعی از مسئولان استانی عملیات
جاده میانبر تاکنون در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرارنگرفته است
مردادماه سال ۱۳۹۷ بود که پس از سالها مطالبه از سوی مردم برای احداث جاده میانبر اهواز- مسجدسلیمان، و برای چندمین بار در پانزده سال گذشته با حضور معاون امور عمرانی استانداری خوزستان، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس و جمعی از مسئولان استانی عملیات احداث این پروژه که سالها درگیر و دار مشکلات زیستمحیطی بود، آغاز شد.
هرچند دو سال پیش از آن نیز منوچهر رحمانی مدیرکل وقت راه و شهرسازی استان خوزستان از آغاز احداث جاده میانبر مسجدسلیمان پس از پنج سال وقفه خبر داد بود که این امر خود نشاندهنده فرآیند طولانیمدت این پروژه در استان خوزستان است. پروژهای که احداث جاده چهار خطه آن علاوه بر ارتقای سطح ایمنی و رونق اقتصادی، موجب کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر اهواز به سمت مسجدسلیمان از ۱۲۵ کیلومتر به ۹۵ کیلومتر خواهد شد.
در تمامی سالهای توقف این پروژه بارها علل آن موردبررسی و نقد صاحبان فن، اصحاب رسانه استان و… قرارگرفته است اما هیچگاه این مسئله باعث نگردید درروند اجرای آن شاهد تغییر و تحول باشیم؛ به نظر میرسد آنچه موجب شده این پروژه تاکنون به سر انجام نرسد اولویت نداشتن آن برای وزارت راه وشهرسازی و اداره کل راه شهرسازی استان خوزستان و بلاتکلیف ماندن در میان مباحث فنی و زیست محیطی است.
بررسی و بازنگری کارشناسی در وضعیت کلی طرح مسیر مجموع کمربندی و جاده میانبر، احداث مجموع چهار کیلومتر تونلهای مسیر بهعنوان سهم وزارت نفت در پروژه، حل قطعی و تعیین تکلیف مکتوب وضعیت محیط زیست در مسیر حیاتوحش با توجه به پیشنهاد دیواره و زیرگذر، فازبندی پروژه در قالب -تعریض جاده ملاثانی به مسجدسلیمان، احداث طرح از جاده موجود از سمت اهواز تا ورودی اولین تونل، تسریع و تعیین تکلیف پروژه از کمربندی به سمت اولین تونل از طرف مسجدسلیمان و احداث تونلها ازجمله ضرورتهای اساسی قابلطرح و پیگیری در این پروژه است
اما تا زمانی که در این چهار فاز فعالیت بهصورت همزمان آغاز نگردد و تأمین بودجه نشود هیچ اثری از راهاندازی و وجود طرح در منطقه را شاهد نخواهیم بود؛ حال در آستانه ورود به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیشک اجرا و بهرهبرداری از این پروژه جزو نخستین مطالبات مردم از وکیل آنها در خانه ملت است و باید دید نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی این بار هموغم خود را صرف توسعه این شهرستان خواهند کرد یا نه؟
یادداشتی به قلم مهندس مجتبی حاجتی
برچسب ها :استانن خوزستان ، الویت های رها شده ، راه سازی ، شهرسازی ، مسجد سلیمان
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0