کد خبر : 1401
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

رعایت نکردن بهداشت ،تبدیل کرونا به بحران در خوزستان

رعایت نکردن بهداشت ،تبدیل کرونا به بحران در خوزستان

رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت : در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی کرونا در خوزستان به بحران تبدیل می شود. به گزارش پایگاه خبری راوی جنوب ، دکتر فرهنگ کره بندی در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان با اعلام این خبر افزود : متاسفانه از مراجعه ۲نفر به بیمارستان یک نفر بستری می شود .واین

رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت : در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی کرونا در خوزستان به بحران تبدیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری راوی جنوب ، دکتر فرهنگ کره بندی در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان با اعلام این خبر افزود : متاسفانه از مراجعه ۲نفر به بیمارستان یک نفر بستری می شود .واین در حالی است که فقط در جاهای دیگر از پنج تا ۶ مراجعه کننده یکنفر در بیمارستان بستری می شود.

وی ادامه داد : پنج بخش آی سی یو در بیمارستان رازی  اهواز با تمامی تجهیزات ،امکانات و کادرهای درمانی راه اندازی و مشغول فعالیت است.

رئیس بیمارستان رازی اهواز تاکید کرد : مردم باید نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و بیماری کرونا یک بیماری وحشی است و اگر توجه به اصول بهداشتی نشود کرونا در خوزستان به یک بحران تبدیل خواهد شد.

دکتر کره بندی گفت : این اوضاع در شان مردم شریف خوزستان نیست و بیماران زمینه ای از جمله دیابتی ها ،قلبی بیشترین در معرض خطر هستند وهمه باید فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان نیز در این برنامه گفت : در ر.زهای اول وضعیت استان یک وضعیت مناسب و در حد سبز بود ولی با بازگشایی تدریجی اصتاف و بازار برخی مردم اوضاع را عادی جلوه دادند و رعایت های قبلی را انجام نمی دادند.

دکتر سید مهدی علوی افزود : یکی از علت های افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در استان عدم رعایت اصول بهداشتی توسط مردم است.

وی تاکید کرد : ویروس کرونا یک ویروس زیرک و هوشمند است و از نقاط ضعف ما استفاده می کند و به علت سنگینی وزنش تا بیش ازیک متر نمی تواند در دهان رسوب و یا در مقابل ماسک نفوذ کند پس بنابراین لازم است حتما از ماسک استفاده شود و به همین علت  استفاده از آن در کلیه ادارات و اصناف اجباری شده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ضمن اشاره به اینکه در فضاهای بسته از تهویه مناسب باید استفاده کرد ادامه داد :در صورت استفاده از کولر و سیستم های خنک کننده باید در کنارش یک تهویه و یا مکانی برای تبادل هوا وجود داشته باشد تا هوای آلوده خارج شود.

دکتر علوی ضمن توصیه به خانوادها برای مراجعه به مراکز بهداشتی برای امور درمانی از جمله واکسیناسیون کوذکان بیان کرد :همه مراکز درمانی و بهداشتی استاند که درگیر کرونا نیستند و مشغول ارائه خدمات دیگر بهداشتی هستند و در صورت عدم واکسیناسیون امراض خطرناک تری در کمین خواهد بود.

وی همچنین یکی دیگر از عوامل افزایش مبتلایان به کرونا در استان را قدرت بیماریابی دانست و گفت : در روزچهارشنبه ۷۲۶نمونه تست کرونا گرفته شد و دراین شناسایی افرادی که بیماری نهفته دارند بسیار موثر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.