کد خبر : 1443
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

گزارش راوی جنوب از افتتاح صوری آزمایشگاه ها کرونا ۱و ۲ با حضور مسئولین استان خوزستان توسط سرپرست علوم پزشکی اهواز

گزارش راوی جنوب از افتتاح صوری آزمایشگاه ها کرونا ۱و ۲ با حضور مسئولین استان خوزستان توسط سرپرست علوم پزشکی اهواز

با آغاز بحران کرونا در استان خوزستان و بعد از تشکیل ستاد کرونا در استان نقش علوم پزشکی و مدیران آن بیش از پیش در مدیریت استان پررنگ شد. اکنون که شاهد رشد مجدد کرونا ویروس در خوزستان هستیم لازم است نگاهی کوتاه به عملکرد سرپرست علوم پزشکی اهواز داشته باشیم. به گزارش خبرنگار راوی

با آغاز بحران کرونا در استان خوزستان و بعد از تشکیل ستاد کرونا در استان نقش علوم پزشکی و مدیران آن بیش از پیش در مدیریت استان پررنگ شد. اکنون که شاهد رشد مجدد کرونا ویروس در خوزستان هستیم لازم است نگاهی کوتاه به عملکرد سرپرست علوم پزشکی اهواز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار راوی جنوب: بعد از شیوع جهانی کرونا ویروس(کووید ۱۹) ، ایران و به تبع آن استان خوزستان وارد بحران شد. کرونا ویروس یا کووید ۱۹ به دلیل ناشناخته بودنش سبب تشدید بحران در سطح جهان شد بحرانی که باعث شد جامعه چه در حوزه های اقتصادی، درمانی و سلامت جامعه دچار خسارت هایی شود و بدون شک زحمات و فداکاری کادر درمان در بحران کرونا ویروس (کووید ۱۹) بر هیچکس پوشیده نیست.

اما در کنار ناشناخته بودن این ویروس یکی از عواملی که در حوزه مدیریت بحران موثر است نحوه مدیریت بحران توسط متولیان امر است بطور مشخص در استان خوزستان این ویروس در کنار عامل ناشناس بودنش نحوه مدیریت نیز بسیار اثر گذار بوده است که در ادامه گزارش به آن خواهیم پرداخت.

داستان افتتاح صوری آزمایشگاه ۱ و ۲ کرونا توسط علوم پزشکی اهواز با حضور مسئولین

در ایام بحران کرونا ویروس (کووید ۱۹) سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با حضور مسئولین استانی اقدام به افتتاح دو آزمایشگاه تحت عنوان کرونا ۱ و ۲ کرد اما اصل داستان این افتتاح ها چیست ؟

ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ، در یک دهن کجی آشکار به مسئولین و مردم استان خوزستان با افتتاح صوری دو آزمایشگاه بعنوان کرونا ۱ و ۲ که همان آزمایشگاه های سابق مرجع و ژنتیک جندی شاپور(واقع در بیمارستان شفا) هستند را حتی بدون حتی اضافه کردن یک دستگاه بعنوان آزمایشگاه جدید و تازه تاسیس معرفی نمودند، حال اینکه باید سوال کرد سرپرست علوم پزشکی چگونه به خود اجازه چنین اقدام غیر اخلاقی و پوپولیستی را در فریب مسئولین ارشد استان و مردم خوزستان آن هم در بحران این ویروس می دهد.

از تعطیلی تنها آزمایشگاه دولتی ژنتیک خوزستان بنام کرونا تا تست غیر قانون کووید ۱۹ توسط یک آزمایشگاه

اما آن چیزی که از مسئله افتتاح صوری دو آزمایشگاه که از قبل موجود بود اهمیت دارد قضیه آزمایشگاه تعطیل شده دولتی ژنتیک جندی شاپور یا همان آزمایشگاه صوری شمار ۲ کرونا است.بیمارستان رازی بعنوان اولین مرکز جهت بستری بیماران مبتلا به کرونا بوده است و تنها آزمایشگاه PCR دولتی استان نیز در این بیمارستان قرار دارد
چرا از این آزمایشگاه بعنوان مرکز کرونا استفاده نشده و تنها آزمایشگاه ژنتیک دولتی استان را تعطیل شد و آن را تبدیل به آزمایشگاه کرونا کردند؟

لازم به توضیح است که آزمایشگاه ژنتیک جندی شاپور تنها آزمایشگاهی دولتی و کم هزینه ای بود که مراجعه کنندگان از کل استان خوزستان می توانستند با پرداخت هزینه دولتی آزمایش بدهند اما سرپرست علوم پزشکی اهواز در یک اقدام سوال برانگیز به اسم بحران کرونا و مردم این آزمایشگاه را تعطیل کرد و مردم را مجبور به مراجعه به آزمایشگاهای غیره دولتی در سطح شهر اهواز و با هزینه آزاد کرده اقدامی که نه تنها غیر اخلاقی و غیر قانونی است، سوال برانگیز بلکه قابل بررسی است که چه ارتباطی میان تعطیلی آزمایشگاه دولتی ژنتیک جندی شاپور و ارجاع به آزمایشگاهای ژنتیک آزاد در سطح شهر اهواز است.

از طرفی از روزی که تست سرولوژیک کرونا(تشخیص کووید ۱۹) در خوزستان آمد بر خلاف نامه معاونت درمان در تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۰ مبنی بر ممنوعیت انجام این تست بدلیل تحقیقاتی بودن این نوع تست ها ، فقط آزمایشگاهایی خاص با وجود ممنوعیت حق استفاده از این کیت ها را داشت و با اینکه معاونت درمان طی بازرسی از آزمایشگاه ها از انجام این تست ممانعت به عمل آورده ولی برخی از این آزمایشگاها به کار خود مبنی بر استفاده از این کیت ادامه داده و سود زیاد را در کنار انحصار بازار در این مورد از آن خود کرده اند که نوش جانشان اگر از راه درست ، قانونی و شفاف باشد. ولی سوال اصلی چرایی نادیده انگاری این تخلفات قانونی از چشمان مدیریت درمان و بلاخص علوم پزشکی و دیگر نهادهای نظارتی استان خوزستان است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.