کد خبر : 1533
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴

مدیریت شهری منطقه هفت اهواز یک گام روبه جلو

مدیریت شهری منطقه هفت اهواز یک گام روبه جلو

با شنیدن نام مناطق محروم اهواز ناخودآگاه ساکنین شرق اهواز تصویر تیره و تاریک محلات منبع آب، فاز ۳ شهرداری، بیست متری شهرداری، کوی طباطبایی ،حصیرآباد، کارون و ….خیابان های عجیب و غریب و نابسمان آن مناطق می اندازد. با نگاهی به تقسیمات شهری و شهرداری کلانشهر اهواز متوجه خواهیم شد مقصود از مناطق محروم

با شنیدن نام مناطق محروم اهواز ناخودآگاه ساکنین شرق اهواز تصویر تیره و تاریک محلات منبع آب، فاز ۳ شهرداری، بیست متری شهرداری، کوی طباطبایی ،حصیرآباد، کارون و ….خیابان های عجیب و غریب و نابسمان آن مناطق می اندازد.

با نگاهی به تقسیمات شهری و شهرداری کلانشهر اهواز متوجه خواهیم شد مقصود از مناطق محروم و حاشیه شرق اهواز یعنی بخش بزرگی از محلات منطقه هفت شهرداری و محلات زیر مجموع آن که سال ها در رنج و محرومیت و گاهی در سکوت خبری دست و پا می زنند و مسئولین و شهرداران مختلف با نگاه زشت تبلیغاتی( با توجه به جمعیت بسیار بالای آن محلات ) برای سبد رای برخی اعضای شورای شهر وقت نیم نگاهی داشته اند.

البته کم کاری ها، تنگ نظری ها و نگاههای تبعیض آلود در دولت های مختلف و حضور مسئولین مسکوت، آماری و قدرت طلب و عدم مطالبه گری جدی و متحد مردم آن مناطق باعث شد تا روزگار آن مناطق سال های سال تغییری نکرده و اگر هم رشد یا اقدامی ملموس صورت گرفته در جهت انتخابات خاص و با دیدگاه انبار سبد رای خاکستری دیده و انجام پذیرفته است‌.

با همه مشکلات و ضعف های شهرداری اهواز در این روزها که بخش عظیم آن مربوط به عدم انتصابات مدیران موفق و با تجربه و عدم موفقیت در جذب سرمایه و سرمایه گذار و فقیر و ضعیف شدن آن مجموعه بوده است اما در ماه های اخیر که بحران سراسر استان و کشور را فراگرفته است با تغییرات مدیریتی در منطقه هفت شهرداری اهواز اتفاقات جالب توجه، اثر گذار و اساسی دیده شده است که بعضا تعجب و تشویق مردم آن مناطق را برانگیخته است.

حضور مدیر جوان، متخصص، پرانگیزه و خستگی ناپذیر که به تعبیر مقام معظم رهبری ثروتی عظیم و بی نظیر است باعث شده آن منطقه مغفول مانده جان و روح تازه ای بگیرد.

تجربه فراوان در مناصب و دوره های مختلف مدیریت شهری، داشتن علم و فن روابط عمومی که سال ها در شهرداری مرکز آن را کسب نموده، ارتباطات گسترده و بسیار با مسئولین شهرستانی و استانی ، تجربه کار با سه شورای شهر و پنج شهردار متوالی کلانشهر آن هم در جایگاههای مدیریتی باعث رشد و به ثمر نشستن این شهردار شده است.

روزهای بحرانی کورنا ،منطقه هفت شهرداری اهواز با مدیریت تازه نفس حاتمی پیش رفت و پیگیری های شبانه روزی آن در برخی محلات به گل نشسته‌ جواب داد و پروژه هایی که گاهی تا سه سال هم بر زمین مانده بود بلند شد و با همت این مدیر تلاشگر به ثمر نشست؛ از تکمیل و تعمیر یک باند بلوار نواب صفوی که شاهراه منطقه محسوب میشود تا بهسازی و پاکسازی گسترده جوی های روباز منطقه پس از یک دهه که در زمستان و ایام بارندگی آب های سطحی عبور و مرور منطقه را مختل و ناممکن میکرد‌‌.
آسفالت بسیاری از مناطق محروم منبع آب و طباطبایی ، پاکسازی بزرگ محوطه منازل تعاونی سپیدار ، راه اندازی سیستم آبیاری قطره ای در پارک های منطقه، ترمیم نوار حفاری های سازمان آبفا در محلات مختلف: عامری و سخیریه و بلوار های اصلی و …‌ ، پیگیری جدی برای ترمیم های مختلف آبفا که سال ها به حال خود رها شده است ،و بسیاری از اقدامات تحسین برانگیز، محسوس و ریشه ای که رنگ و روی منطقه را تغییر داد.

البته منطقه هفت اهواز با وجود شرکت های عظیم نفتی و تولیدی دریایی از مشکلات و عقب ماندگی ها را در خود دارد که حاتمی ها برای سال های متمادی نیاز دارد تا شاید کمی چهره و محرومیت محلات کاسته شود؛
شهردارانی رشد یافته در بدنه شهرداری با تحصیلات آکادمی و تخصصی ، با انگیزه و ارتباطات فراوان مدیریتی که حاصل آن منجر به رشد مناطق شهری و تغییر شیوه نوین مدیریتی در شهرداری اهواز شود.

در این میان همراهی عملیاتی دیگر دستگاهها بخصوص سازمان آبفا با مدیران توانمندی همچون حاتمی لازم و ضروری بنظر می رسد تا زودتر بتوان چهره محرومیت را از مناطق محروم اهواز پا‌ک کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.