کد خبر : 1568
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰:۵۸

سایه شوم بحران بر سر مردم غیزانیه!از بی آبی تا دست درازی به زمین های کشاورزی مردم

سایه شوم بحران بر سر مردم غیزانیه!از بی آبی تا دست درازی به زمین های کشاورزی مردم

بخش غیزانیه خلق الساعه وارد بحران جدیدی می شود و گویا قرار نیست چرخ روزگار به کام این مردم به خوشی بچرخد،مشکلات این منطقه نفتی،گازی وترانزیتی از انگشتان یک دست فراتر رفته است.این روزها که صدای اعتراض مردم بخش غیزانیه از بی آبی و بیکاری جوانان در کنار صدها چاه نفتی گوش فلک را پر

بخش غیزانیه خلق الساعه وارد بحران جدیدی می شود و گویا قرار نیست چرخ روزگار به کام این مردم به خوشی بچرخد،مشکلات این منطقه نفتی،گازی وترانزیتی از انگشتان یک دست فراتر رفته است.
این روزها که صدای اعتراض مردم بخش غیزانیه از بی آبی و بیکاری جوانان در کنار صدها چاه نفتی گوش فلک را پر کرده و پای مسولین عالیرتبه استانی و کشوری را به منطقه باز کرده،در لابلای سروصداهای اخیر شاهد اتفاق تلخی دیگری برای این مردم بودیم.
از یک منبع موثق خبردار شدیم که منابع طبیعی به عنوان یگان حفاظت و پاسداری از اراضی ملی این روزها در صدد تصرف بخشی از زمین های کشاورزی چندین ساله مردم روستای غیزانیه کوچک(نزهه) است.
زمینهایی که دارای سند و نسق نسل به نسل به ورثه رسیده و علیرغم نبود آب و با استفاده از بروز ترین ابزار آلات با کار و تلاش شبانه روزی فرصت شغلی را ولو بصورت فصلی برای جوانان و خانواده ها فراهم کرده، بلکه در زمستان شاهد شکوفایی و زیبایی طبیعت را نیز به همراه داشته است.
باوجود اینکه در عماره تملک کشاورزان هیچگونه تردید و ابهامی وجود ندارد،امامتاسفانه منابع طبیعی بدون ادله اثبات و در این موقعیت حساس که بیکاری جان و روان مردم را آزرده است،اقدام به اقائمه دعوا علیه بخشی از کشاورزان روستای غیزانیه(نزهه) نموده و به عنوان متصرف عدوانی به مقام قضایی معرفی کرده است!
سوالاتی که به ذهن متبادر می شود اینست که؛
منابع طبیعی بعد از ۱۵۰ سال که از عمر این زمین ها میگذرد،چگونه و براساس چه سازوکار قانونی این زمین ها را به تملک دارایی خود اضافه کرده است؟!
چه کسانی و با چه انگیزه ی بعد از صدها سال شهادت به مرتع بودن این زمینها داده اند؟!
یقینا این روزها بدخواهان برای اینکه بر ناکارآمدی خود در بحران اخیر بی آبی منطقه غیزانیه سرپوش بگذارند، در صدد تغییر جریان و ماهیت افکار عمومی به سمت و سوی دیگری هستند و منابع طبیعی به عنوان امانتدار مردم نباید خود را وارد بازی یک سر باخت کند،فلذا از
مسولین و در راس آن دادستان محترم اهواز به عنوان مدعی العموم انتظار می رود، با بررسی همه جوانب از جمله بیکاری خانواده ها و فرزندان آنان با قید فوریت نسبت به استرداد شکایت منابع طبیعی علیه کشاورزان اقدام عاجل صورت دهد، و با مسولین ناکارآمد خصوصا مسببان این اقدام با جدیت و قاطعیت برخورد نمائید.
ارادتمند
امین مشفقی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.