کد خبر : 1580
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

و ناگهان آقای وزیر، «جهادی» شد…

و ناگهان آقای وزیر، «جهادی» شد…

✍️ مهرداد خدیر همین ۹ ماه پیش وقتی حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شد نه در برنامه‌ای که ارایه داد و نه در نطق دفاعیه نه در توییت اولیه، اصطلاح «جهادی» را به کار نمی‌برد اما تازگی‌ها مدام می‌گوید جهادی. چه اتفاقی افتاده جز تشکیل مجلس جدید؟ با این گمان که دربارۀ تأثیر شیوع

✍️ مهرداد خدیر

همین ۹ ماه پیش وقتی حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش شد نه در برنامه‌ای که ارایه داد و نه در نطق دفاعیه نه در توییت اولیه، اصطلاح «جهادی» را به کار نمی‌برد اما تازگی‌ها مدام می‌گوید جهادی. چه اتفاقی افتاده جز تشکیل مجلس جدید؟

با این گمان که دربارۀ تأثیر شیوع کرونا بر سال تحصیلی و وضعیت مدارس سخن می‌گوید و با این انتظار که ببینم متفاوت‌ترین سال تحصیلی که نصف آن تعطیل بوده و انتقال کلاس مدرسه به گوشی‌های هوش‌مند در نگاه او و همکاران او چه تأثیری داشته و چه برنامه‌ای برای سال بعد دارند.

زود دریافتم در نشست گروه‌های جهادی مدرسه‌‌ساز سخن می‌گوید و طبعا در ستایش آنها و تا این حد البته متعارف و قابل‌انتظار بود که بگوید: «در سازمان نوسازی یک بخش به فعالیت‌های جهادی اختصاص یابد و دستور داده‌ام در رأس آن هم یک فرد جهادی انتخاب شود.»

آقای وزیر اما در ادامه به همه جا گریز زد و مدام اصطلاح «جهادی» را به کار برد:

  • مدرسۀ تلویزیونی، ابتکار جهادی صدا وسیماست.
  • بیشتر از مدرسه سازی به ترویج روحیۀ جهادی نیاز داریم.
  • آیندۀ جامعه در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد و هر که در این راه قدم برمی‌دارد باید دل در گرو انقلاب داشته باشد و باید کار جهادی را توسعه دهیم.
  • در شرایط کرونا در ۱۱ استان معلمان در مناطق روستایی با فاصله‌‌گذاری کلاس درس برپا کردند و این نشانۀ روحیۀ جهادی است.

همزمانی این همه به کارگیری اصطلاح «جهادی» و ربط دادن آموزش در تلویزیون و کلاس در روستا و فاصله گذاری اجتماعی به روحیه جهادی با آغاز به کار مجلس جدید که رییس آن به «مدیریت جهادی» اشتهار دارد ناخواسته این شایبه را ایجاد می‌کند که آقای حاجی میرزایی بر آن است که نظر مثبت نمایندگان جدید را جلب کند تا در یک سال باقی مانده کاری به او نداشته باشند و از سؤال و استیضاح به دور باشد یا حتی در دولت بعد جایی داشته باشد.

چرا که اگر غیر این بود پیش از این نیز چنین سخن می‌گفت. حال آن که در کل برنامۀ محسن حاجی میرزایی که در شهریور سال گذشته ارایه کرد حتی یک کلمه هم از روحیۀ جهادی و مدیریت جهادی نمی‌بینیم!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.