کد خبر : 1621
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

نقش منفعلانه شرکت نفت در غیزانیه و انحصار حقیقت

نقش منفعلانه شرکت نفت در غیزانیه و انحصار حقیقت

قالبا برای تحقق بسترهای توسعه در یک کشور باید صداقت و شفافیت میان حاکمیت ب عنوان زمامدار امور، و مردم به عنوان صاحبان اصلی آن در شکل وسیعی تقویت شود،تا با استفاده از این ظرفیت بر خلاها و نارسائی ها موجود فائق آمد.بعد از تنش آبی چند هفته اخیر در بخش غیزانیه و حضور مسولین

قالبا برای تحقق بسترهای توسعه در یک کشور باید صداقت و شفافیت میان حاکمیت ب عنوان زمامدار امور، و مردم به عنوان صاحبان اصلی آن در شکل وسیعی تقویت شود،تا با استفاده از این ظرفیت بر خلاها و نارسائی ها موجود فائق آمد.
بعد از تنش آبی چند هفته اخیر در بخش غیزانیه و حضور مسولین استانی و کشوری و در راس آنان بخشی از نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، و به رقم آن گزارش تخلف شرکت های آبفا و نفت از سوی قوه قضایی در تعلل اتمام پروژه آبرسانی بخش غیزانیه،اما باز هم شرکت نفت در اقدامی نسنجیده و برخلاف شئونات اخلاقی و استناد بر گزارش های خلاف واقع سعی دارد،از زیر بار مسولیت اجتماعی خود شانه خالی کند یا این قانون را کمرنگ جلوه دهد.
کلیپ روابط عمومی شرکت نفت در خصوص پایدار کردن آب ۸۳ روستای بخش غیزانیه که در فضای مجازی دست به دست میچرخد، نه تنها خلاف واقع است بلکه نقش ماهوی و تاثیرگذار این شرکت در توسعه مناطق کم برخوردار را زیر سوال برده است.
پروژه آبرسانی به روستاهای بخش غیزانیه چندین سال بدلیل عدم تامین اعتبارات لازم از سوی شرکت نفت به تاخیر افتاده بود،که همین مورد عامل بی ثباتی چند روز اخیر منطقه بود.
از بدو استخراج صدها چاه نفتی و گازی و حضور شرکت های غول پیکر تابعه آن اگر وزارت نفت در این چند دهه اخیر ولو بصورت قطره چکانی وظایف اجتماعی خود را در قبال ۸۳ روستای بخش غیزانیه انجام می داد، قطعا با چالش سرکشی مردم و اتفاقات ناشی از آن روبرو نمی شدیم صدالبته این یادداشت منکر زحمات و کارهای انجام شده از سوی این شرکت در غیزانیه نیست، ولی درآمدهای نفت هیچ تناسبی با خدمات ارائه شده از سوی این شرکت برای رفع معانات روستاهای بخش غیرانیه ندارد، و باید با جدیت این موضوع توسط مسوِلین عالیرتبه مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
به هرتقدیر اگر بدنبال عبور از بحران های بخش غیزانیه هستیم،راهی جز شفافیت و صداقت نداریم، و باید آن را به عنوان یک اصل نصب العین خود قرار دهیم.
ارادتمند.
امین مشفقی
غیزانیه
۲۰خرداد هزار وسیصد و نود ونه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.