کد خبر : 1688
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

در صحن مجلس شواری اسلامی مطرح شد؛

در صحن مجلس شواری اسلامی مطرح شد؛

ضرورت توجه به بخش کشاورزی/ کشت خرما یک صنعت بسیار مهم که در حال نابودی است نماینده مردم شادگان در مجلس شواری اسلامی گفت: کشت خرما یک صنعت بسیار مهم در خوزستان و جنوب کشور است که انتقال آب باعث نابودی و از بین رفتن نخل ها و ضربه اساسی به این صنعت می‌شود. به

ضرورت توجه به بخش کشاورزی/ کشت خرما یک صنعت بسیار مهم که در حال نابودی است

نماینده مردم شادگان در مجلس شواری اسلامی گفت: کشت خرما یک صنعت بسیار مهم در خوزستان و جنوب کشور است که انتقال آب باعث نابودی و از بین رفتن نخل ها و ضربه اساسی به این صنعت می‌شود.

به گزراش پایگاه خبری راوی جنوب -حجت الاسلام مجید ناصری نژاد صبح یکشنبه (١ تیر) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به بخش کشاورزی یکی از ضرورت های پیشرفت کشور در سال جهش تولید است و راه ایستادگی در مقابل تحریم ها تقویت تولید داخلی به خصوص بخش کشاورزی می‌باشد.

وی افزود: مشکلاتی که طی چندین سال گذشته بخش کشاورزی مخصوصا سیفی کاری را درگیر خود کرده این است که کشاورز اطلاع دقیق از میزان و نحوه ی کاشت را ندارد که این امر باعث کمبود شدید یا مازاد محصولات شده و منجر به خسارت کشاورز می‌شود.

ناصری نژاد در ادامه مطالب فوق عنوان کرد: جهاد کشاورزی باید مرکز راهنمایی و مشاوره در نوع کشت و مصرف برای کشاورزان راه اندازی کند در محصولات خود دچار خسارت های زیاد نشوند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از کشت های مهم و سیاسی بخش کشاورزی کشت خرما است، تصریح کرد: برخلاف سیاست موجود، یکی از کشت های مهم و سیاسی کشت خرما است که از سال های اول کشاوزی وجود داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است که سیاست های نادرستی که در کشور اعمال می‌شود باعث از بین رفتن این صنعت مهم نیز می‌شود.

وی وضعیت توزیع آب را سیاست اشتباه و ناخردانه عنوان کرد و افزود: انتقال آب باعث از بین رفتن کشت خرما و نخل می‌شود و کسانی که به این موضوع توجه ندارند و عامدانه با لابی های غیر قانونی انتقال آب را دنبال می‌کنند، وضعیت نخل ها را در خوزستان مشاهده کنند که این صنعت مهم درحال از بین رفتن نابودی است و چرا وزارت کشاوزی به فکر این صنعت مهم نیست.

وی در پایان که چرا به این صنعت مهم توجه نمی‌شود گفت: میلیون‌ها نفر نخل در حال از بین رفتن است که وزارت کشاورزی از این موضوع بسیار مهم غافل است و برخی به صورت غیر قانونی و نادرست به دنبال انتقال آب در کشور هستند و این ناعادلانه و خلاف عدالت است و ضربه اساسی به بخش کشاورزی دارد می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.