کد خبر : 2019
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۳۲

پیشرفت و توسعه، بدون همراهی رسانه‌ها غیر ممکن است نگاه نادرست برخی مدیران به اطلاع‌رسانی

پیشرفت و توسعه، بدون همراهی رسانه‌ها غیر ممکن است نگاه نادرست برخی مدیران به اطلاع‌رسانی

نماینده مردم شادگان به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار گفت: تلاش در جهت پیشرفت و توسعه‌ی همه جانبه، بدون همراهی رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فراوان آن عملاً غیر ممکن است. حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد ضمن تبریک روز خبرنگار به طلایه‌داران عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی افزود: اگر از ظرفیت‌های رسانه‌ها در استان استفاده نکنیم،

نماینده مردم شادگان به مناسبت ۱۷ مرداد، روز خبرنگار گفت: تلاش در جهت پیشرفت و توسعه‌ی همه جانبه، بدون همراهی رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فراوان آن عملاً غیر ممکن است.

حجت الاسلام مجید ناصری‌نژاد ضمن تبریک روز خبرنگار به طلایه‌داران عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی افزود: اگر از ظرفیت‌های رسانه‌ها در استان استفاده نکنیم، در هیچ زمینه‌ای نمی‌توانیم به توفیقی دست یابیم.
نماینده شادگان با بیان این نکته که خوزستان باید قوی‌ترین رسانه‌های کشور را داشته باشد گفت: موقعیت استراتژیک خوزستان این امکان را به رسانه‌هایش می‌دهد تا جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر از سایر استان‌ها قابلیت‌های رسانه‌ای خود را بروز دهد، از همین رو ما در مجمع نمایندگان استان ضمن باور قلبی و عقلی به توان رسانه‌ها ، از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی را در خصوص وضعیت، جایگاه، چالش‌ها و فرصت‌های رسانه‌ها و مطبوعات محلی می‌خواهیم.

ناصری‌نژاد افزود: متاسفانه نگاه برخی مدیران، مردم و حتی بعضی اهالی رسانه، به اطلاع‌رسانی نادرست و سطحی است به طوری که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و خبررسان‌های مجازی را تنها مصداق مشخص فعالیت رسانه‌ای می‌دانند. این تلقی و دیدگاه، مانع قدرتمند شدن رسانه‌ها و بهره‌وری رسانه‌ای برای پیشرفت و توسعه کشور و ساخت درونی قدرت خواهد شد.

وی با درخواست از اهالی رسانه جهت توجه بیشتر به مقوله اخلاق‌مداری و حرفه‌ای‌گری رسانه‌ای گفت: اخلاق‌مداری از دیرباز در خلق‌وخوی اسلامی-ایرانی ما بوده، تا جایی که بسیاری از روایت‌ها، داستان‌ها، مکتوبات و محفوظات ذهنی ما آمیخته با مضامین اخلاقی است.

نماینده شادگان افزود: از آنجا که رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در پیشرفت استان دارند، ما در مجمع نمایندگان پشتیبان و حامی رسانه‌هایی هستیم که بر اساس چارچوب‌های قانونی و تعریف شده فعالیت می‌کنند و با هر عاملی که استقلال حرفه‌ای رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای استان را تهدید کند، برخورد می‌کنیم.

ناصری نژاد ادامه داد: اگر چه غفلت‌های بسیاری تا کنون در خصوص حمایت‌های عملی و واقعی از رسانه‌ها صورت گرفته و ما نیز از این غفلت‌ها مستثنا نبودیم، اما مجمع نمایندگان به نمایندگی از مردم با استفاده از همه‌ی امکانات به دنبال افزایش قدرت و نفوذ رسانه‌های استان در سطح استانی، منطقه‌ای و ملی است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: عمل به توصیه‌ها و تذکرات مکرر، صریح و جدی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش توان رویارویی رسانه‌های ما در جبهه‌ی جنگ نرم، بهترین راهبردی است که امروز باید توسط اساتید و اهالی رسانه‌ای کشور و مدیران و مسؤلان مد نظر قرار گیرد. در همین راستا انتظار می‌رود نهادهای دولتی و عمومی به جای اتکا به انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و شبه‌رسانه‌ای، به سوی اقدامات شفاف رسانه‌ای و افزایش آگاهی‌های عمومی گام بردارند.
مجید ناصری نژاد ضمن دعوت و درخواست از اهالی رسانه به پیگیری موضوعات اساسی گفت: با توجه به حجم بالای تولید و بازنشر اطلاعات و اخبار توسط ابزارها و بسترهای رسانه‌ای، مهم است رسانه‌های استان به موضوعات اساسی و مهم که مستقیماً با مردم جامعه و پیشرفت استان سروکار دارند توجه نمایند، تا از سردرگمی مخاطبان در بمباران اطلاعاتی که با آن مواجه هستند بکاهند. انتشار اخبار صحیح و امیدوار کننده در کنار انتقاد ها و مشکلات، میتواند خواسته مقام معظم رهبری از رسانه ها مبنی بر افزایش آگاهی و قدرت تحلیل مردم را فراهم کند.

نماینده شادگان با ذکر اهمیت نقدهای رسانه‌ای گفت: مدیران، نه تنها نباید با انتقاد مخالف باشند، بلکه برای حمایت از نقدهای سازنده و علمی باید بسترهایی در نظر بگیرند. برآیند چنین رویکردی باعث اعتماد بیشتر مردم به رسانه‌های داخلی و پرهیز از تناول خوراک رسانه‌های بیگانه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.