کد خبر : 2634
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱

آب گرفتگی خوزستان تراژدی تکراری

آب گرفتگی خوزستان تراژدی تکراری

آب گرفتگی خوزستان به یک تراژدی تکراری تبدیل شدهکه همه ساله شاهد آن هستیم ، خوزستان در وفور مخازن نفت و گاز و سایر منابع از امکانات و خدمات محروم می باشد و فقط آلودگی های نشات گرفته از آنها نصیبشان شده است.از طرفی هر مدیری که مسئولیتی قبول می کند حاضر به پیگیری این

آب گرفتگی خوزستان به یک تراژدی تکراری تبدیل شده
که همه ساله شاهد آن هستیم ، خوزستان در وفور مخازن نفت و گاز و سایر منابع از امکانات و خدمات محروم می باشد و فقط آلودگی های نشات گرفته از آنها نصیبشان شده است.از طرفی هر مدیری که مسئولیتی قبول می کند حاضر به پیگیری این وضعیت نابسامان نیست. مدام این وضعیت میان مدیران سابق و فعلی پاس داده می شود.

حدود ۲۵ سال از تصویب طرح جامع جمع آوری آبهای سطحی می گذرد مسئولیت این طرح برعهده ی وزارت کشور و شهرداری گذاشته شد.

اگر سالیانه فقط چند درصد از این طرح اجرا می شد امروزه شاهد ورود آب به خانه و زندگی مردم نبودیم.

از طرفی سیستم فاضلاب فرسوده و عمدتا مربوط به پنجاه سال پیش می باشد که ظرفیت گنجایش این حجم از فاضلاب و آبهای سطحی در فصل بارندگی را ندارد.

در این میان مسئولین خوزستان از نمایندگان ادوار و استانداران سابق بخصوص استاندار فعلی که چندین ساله بر مسند استانداری خوزستان نشسته و شورای شهر و شهرداری باید پاسخگوی افکار عمومی باشند که چرا تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده اند و ما باید همه ساله شاهد این اوضاع باشیم.

بنابراین در شرایط نابسامان فعلی از استاندار خوزستان انتظار میرود با نظارت بر عملکرد شهرداری اهواز اولویت اول پروژه های عمرانی اهواز را دفع آبهای سطحی لحاظ نموده و بر اجرا و تکمیل آن اصرار و نظارت داشته باشد.

اکرم جلیلی مدرس دانشگاه
فعال سیاسی اجتماعی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.