کد خبر : 2711
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

آزمون مهم ملی و منطقه ای هجده نماینده خوزستان در مجلس

آزمون مهم ملی و منطقه ای هجده نماینده خوزستان در مجلس

احمد سراج لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حالی مورد بررسی مجلس قرار میگیرد که تعداد زیادی از کارشناسان اقتصادی بر اشکالات اساسی آن تاکید دارند از جمله عدم اصلاح ساختار بودجه ، هزینه های گزاف و درآمدی دست نیافتنی و بالتبع کسری شدید بودجه و تورمی که دولت آینده را با مشکل مواجه خواهد کرد.رد کلیات

احمد سراج

لایحه بودجه ۱۴۰۰ در حالی مورد بررسی مجلس قرار میگیرد که تعداد زیادی از کارشناسان اقتصادی بر اشکالات اساسی آن تاکید دارند از جمله عدم اصلاح ساختار بودجه ، هزینه های گزاف و درآمدی دست نیافتنی و بالتبع کسری شدید بودجه و تورمی که دولت آینده را با مشکل مواجه خواهد کرد.
رد کلیات بودجه و برگشت آن به دولت جهت رفع اصلاحات اساسی بودجه از نمایندگان مجلس انتظار میرود.
هجده نماینده خوزستان میبایست در نگاه منطقه ای با توجه به سه محور اساسی ، محرومیت زدایی ، ایجاد بسترهای سرمایه گزاری و اشتغال زایی و همچنین توسعه زیر ساخت ها شهری و روستایی را در بودجه سال آتی لحاظ کنند .
میبایست سهم خوزستان از تولید نفت و فرآورده های آن در استان با عدد و رقم شفاف و همچنین ردیف پرداخت بدهی نفت جهت عوارض آلایندگی سالهای گذشته مشخص شود .
تنها راه جلوگیری از انتقال آب کارون حذف اعتبارات این پروژه در بودجه ۱۴۰۰ است نمایندگان استان یک صدا و در تعامل با دیگر نمایندگان استان های همجوار ، تمام ردیف ها و مجوز ها را هوشمندانه از بودجه ۱۴۰۰ حذف کنند .
ضمن قرار گرفتن ردیف بودجه ۱۰۰ میلیون یورو دستور رهبری از محل صندوق ذخیره ارزی جهت مشکلات آب و فاضلاب ، سهم قابل توجهی نیز از اعتبارات عمرانی به این امر اختصاص یابد .
جهت تکمیل پروژه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبری و همچنین ایجاد صنایع جانبی طرح توسعه نیشکر ردیف های جداگانه اختصاص یابد .
یک ردیف جداگانه جهت لایروبی مستمر و سالانه رودخانه کارون با اعتباری مناسب اختصاص یابد .
بازگشت اعتبارات جهت مبارزه با ریزگردها با پیوست زیست محیطی لازم و ضروری است .
شرکت های دولتی و وابسته به صندوق های بازنشستگی میبایست تمام حساب های بانکی را در تهران بسته و تمام حساب های درآمدی و هزینه را به بانک های استان منتقل و مالیات های پرداختی در استان هزینه شود .
ردیف خاص جهت توسعه حمل و نقل ریلی استان با توجه به موقعیت استان و فرسوده بودن آن اعمال شود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.