کد خبر : 2806
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶

نه به شورای شهر تک ساحتی

نه به شورای شهر تک ساحتی

نه به شورای تک ساحتی ضعف و ناتوانی مدیریتی در همه ی طیف ها وجود دارد و تازمانی که فقط با گرایش سیاسی دنبال انتخاب شورای شهر باشیم هیچ گشایشی در امور شهری حاصل نخواهد شد.طبق اصل یکصدم قانونی اساسی برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی،اقتصادی،عمرانی،بهداشتی،فرهنگی،آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با

نه به شورای تک ساحتی

ضعف و ناتوانی مدیریتی در همه ی طیف ها وجود دارد و تازمانی که فقط با گرایش سیاسی دنبال انتخاب شورای شهر باشیم هیچ گشایشی در امور شهری حاصل نخواهد شد.
طبق اصل یکصدم قانونی اساسی برای پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی،اقتصادی،عمرانی،
بهداشتی،فرهنگی،آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی اداره امور هر روستا،بخش،شهر،شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده،بخش،شهر،شهرستان یا استان صورت می گیرد که اعضای آن را مردم انتخاب می کنند.
شورای شهر مجلسی محلی در سطح شهرهاست که نمایندگان آن توسط مردم همان شهر انتخاب می شوند و وظیفه اصلی آن انتخاب شهردار،تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری هاست بنابراین برخورد سیاسی با مسائل شهری در تضاد است
چرا که گرایش سیاسی و جناحی شورای شهر مردم را قربانی می کند.
شورای شهر باید نهادی تخصصی و مردمی برای اداره ی شهر باشد تا بتوانند مدیریت شهری را از این وضعیت فلاکت باری که دارد نجات دهند.
اما جناح های سیاسی تلاش میکنند دیدگاههای سیاسی خود را بر شورا حاکم کنند و همین مورد باعث می شود شهر قربانی دیدگاههای سیاسی و جناحی شود.
عملکرد شورای شهر در طی ادوار گذشته انتظار مردم را برآورده نساخته است، چون کمتر تخصص بوده و کمتر به امورات شهری می پرداختند و بیشتر از اینکه به اداره شهرها توجه داشته باشند درگیر سیاسی بازی شدند.
شورای شهر باید ترکیبی از متخصصان در حوزه شهرسازی،عمران،حقوق و مالی باشد. بنابراین حضور افراد غیر متخصص که فقط در عرصه سیاسی فعالیتی دارند کمکی به شوراها نمی کنند بلکه آسیب رسان هم هستند

اکرم جلیلی مشاور مالی و مدرس دانشگاه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.