کد خبر : 2936
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰

سید محمد سادات ابراهیمی: شعاری که رای آوری داشت، اما رای نداشت

سید محمد سادات ابراهیمی: شعاری که رای آوری داشت، اما رای نداشت

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده سابق مجلس در پیامی نسبت به رد طرح شفافیت آرا توسط مجلس یازدهم واکنش نشان داده است. شرح پیام : بسم الله الرحمن الرحیم شعاری که رای آوری داشت، اما رای نداشت ((شفافیت از شعار تا عمل)) نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جلسه علنی با طرح شفافیت آرای

سید محمد سادات ابراهیمی نماینده سابق مجلس در پیامی نسبت به رد طرح شفافیت آرا توسط مجلس یازدهم واکنش نشان داده است. شرح پیام :

بسم الله الرحمن الرحیم

شعاری که رای آوری داشت، اما رای نداشت

((شفافیت از شعار تا عمل))

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در جلسه علنی با طرح شفافیت آرای نمایندگان مخالفت کردند.
 
حقیقتا شعار شفافیت آرا یکی از شعارهایی بود که  بخش زیادی از مردم بخاطر این شعار به کاندیداها رای  دادند و انتظار کاملا منطقی و درست مردم نیز تصویب این طرح بود اما در کمال ناباوری، علی رغم اینکه این شعار برای نمایندگان رای آوری داشت  اما خود این شعار توسط همین نمایندگان رای نیاورد و  این طرح در صحن علنی رد شد.

از آنجایی که برخی نمایندگان قول دادند که با اصلاحات مورد نظر این طرح را مجدد به صحن علنی برگردانند، لازم است مردم و رسانه ها تصویب طرح را دنبال و مطالبه کنند.

انتظار دیگر این است که در طرح جدید باید انچه مورد انتظار مردم است لحاظ شود نه اینکه مانند طرح  نظارت بر رفتار  نمایندگان  باشد. طرحی که حوادث اخیر(برخورد با سرباز)ثابت کرد بسیار ضعیف، فرمایشی و غیر عملیاتی می باشد.

به عبارت دیگر در طرح شفافیت آرا نمایندگان، باید تمام امورات مجلس شفاف باشد و هیچ گونه استثنایی(بجز جلسات غیرعلنی)قائل نشوند.

اما به هر حال مجلس یازدهم با علم به این دشواری  وعده شفافیت آرا را داده است و این مطالبه ای است که خود نمایندگان این دوره برای موکلان خود ایجاد کرده‌اند و در صورتی که مجلس نتواند این راه دشوار را طی کند به اعتماد مردم نیز لطمه وارد خواهد شد.

حال سوال این است ایا شفافیت تنها وعده ‌و شعاری در ایام انتخابات بود؟ایا وعده شفافیت تنها برای اخذ رای مردم داده شد؟آیا مجلس یازدهم از وعده شفافیت سر  باز می زند؟ ‌

با توجه به اهمیت نقش مهم شفافیت در مبارزه با فساد و ویژه خواری، رای نمایندگان در سوالات واستیضاح وزرا، رای نمایندگان در طرح ها، لوایح و حضور وغیاب نمایندگان بسیار شایسته و ضرورت دارد تا نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه، فعالین سیاسی و اجتماعی، اهالی رسانه و عموم‌ مردم  باجدیت تصویب این طرح را از نمایندگان خود درخواست کنند و از فضای مجازی برای رساندن مطالبه خود استفاده نمایند.

والسلام
سید محمد سادات ابراهیمی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.