کد خبر : 2966
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

خیابان های اهواز بعد از باران به استخر روباز تبدیل می شود/پاسکاری آبفا و شهرداری اهواز ادامه دارد/قرنطینه بارانی مردم اهواز در خانه ها

خیابان های اهواز بعد از باران به استخر روباز تبدیل می شود/پاسکاری آبفا و شهرداری اهواز ادامه دارد/قرنطینه بارانی مردم اهواز در خانه ها

بارش رحمت الهی در هر شهری طراوت و شادابی را به دنبال دارد ولی این اتفاق در اهواز و برخی شهرهای خوزستان به گونه ای دیگر رقم می خورد و مشکلات زیادی را برای شهروندان در پی‌ آبگرفتگی دارد. به گزارش راوی جنوب ، بارش رحمت الهی طراوت و شادابی را به هر شهری هدیه

بارش رحمت الهی در هر شهری طراوت و شادابی را به دنبال دارد ولی این اتفاق در اهواز و برخی شهرهای خوزستان به گونه ای دیگر رقم می خورد و مشکلات زیادی را برای شهروندان در پی‌ آبگرفتگی دارد.

به گزارش راوی جنوب ، بارش رحمت الهی طراوت و شادابی را به هر شهری هدیه می کند، ولی در اهواز و برخی شهرهای خوزستان داستان به گونه ای دیگری رقم‌ می خورد و جاری شدن آب های سطحی حاصل از بارندگی کام مردم شهر را تلخ می کند.
به گفته شهروندان اهوازی مناطق منبع آب، حصیر آباد، کوی رمضان، سپیدار، سه راه خرمشهر، کیانپارس و پاداد در پی بارندگی دچار آبگرفتگی شده اند و مردم را در خانه خانه های خود حبس و به قرنطینه بارانی تبدیل کرده است. از مناطق دیگری نیز گزارشی دریافت نشده ولی طبق تجربه سالیان گذشته مناطق دیگر نیز مانند پردیس، گلستان، خشایار، شهرک دانشگاه و بسیاری از مناطق دیگر اهواز را باید به این لیست اضافه کرد.
نبود شبکه دفع آب های سطحی و ضعیف بودن شبکه فاضلاب معضل قدیمی شهر اهواز است که همواره با شروع بارندگی در ساعت های ابتدایی خیابان ها را از آب پر می کند.
پاسکاری شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب و پِرِس مردم در زمین خودشان بازی قدیمی است که نتیجه آن تبدیل شدن خیابان های اهواز به استخر روباز پس از بارندگی است.
جاری ماندن آب های سطحی در خیابان ها و عدم دفع آن ها در کنار کیفیت بد خیابان های اهواز که از چاله پر است، این‌ چاله ها را به تله های پنهان برای خودرو های سواری و موتوسوران بدل کرده است.
ورود آب به برخی منازل نیز توسط مردم گزارش شده که انتشار تصاویر آن در فضای مجازی گواه این مسئله است. خاموش شدن خودرو ها در آب نیز بخشی از مشکلات انگشت شمار این معضل است.
چندی پیش استاندار خوزستان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری اعلام کرده بودند که به مانند سال گذشته آبگرفتگی نخواهیم داشت.
کارشناسان و رسانه ها بارها در‌ گزارش های خود در سال گذشته و قبل از شروع بارندگی ها نسبت به این موضوع هشدار داده بودند که باید فکری به حال آن کرد ولی متاسفانه بی تدبیری برخی مسئولین و شانه خالی کردن از بار مسئولیت مشکل چندین ساله اهواز را ادامه دار کرده است.
شاید اگر فروغ فرخ زاد بود و وضعیت این روزای اهواز را می دید هیچگاه دریا را به خیابان ها دعوت نمی کرد.

سروش یوسفی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.