کد خبر : 3098
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲

از زخم کهنه پروژه های نیمه کاره تا انتظار نافرجام کارکنان آبفا برای حقوق

از زخم کهنه پروژه های نیمه کاره تا انتظار نافرجام کارکنان آبفا برای حقوق

خوزستان از گذشته تاکنون کلکسیون پروژه های نیمه کاره و مشکلات زیرساختی به ویژه در بحث آب و فاضلاب بوده که ماحصل سومدیریت و عدم استفاده بهینه و مناسب از منابع و اعتبارات ملی و استانی توسط برخی مدیران ناکارآمدی بوده است که توسط عوامل خارج از استان حمایت می‌شده و می‌شوند. هیچ تردیدی نیست

خوزستان از گذشته تاکنون کلکسیون پروژه های نیمه کاره و مشکلات زیرساختی به ویژه در بحث آب و فاضلاب بوده که ماحصل سومدیریت و عدم استفاده بهینه و مناسب از منابع و اعتبارات ملی و استانی توسط برخی مدیران ناکارآمدی بوده است که توسط عوامل خارج از استان حمایت می‌شده و می‌شوند.

هیچ تردیدی نیست که برون سپاری پروژه ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی به عنوان بخش اعظم رویکرد و برنامه های مدیریتی کشور، موجب سرعت بخشی به روند اجرا و کاهش هزینه های عمرانی پروژه ها می شود، اما دلیل اینکه بسیاری از پروژه های آب و فاضلاب خوزستان بر زمین مانده و رها شده اند مسئله ای است که باید پاسخ آن را از متولیان جویا شد.

بر همین اساس نه تنها مسئولین آبفا خوزستان، که هر مدیر و کارشناس مسائل عمرانی به خوبی می دانند طولانی شدن زمان اجرا و بهره برداری از پروژه های عمرانی موجب تحمیل هزینه های بیشتر برای تکمیل و بهره برداری از طرح ها خواهد شد، اما با این وجود شاهد افزایش پروژه های نیمه کاره و رها شدن آنها هستیم که سبب اعتراض برخی شهروندان و سخت شدن تردد خودروها شده است.

به طور مثال تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز افتتاح شد اما پس از مدت کوتاهی که به بهره برداری رسید، از مدار خارج شد یا نظیر پروژه های بازار کیان، مهدیس، کوی مشعلی، خیابان اصلی کیانپارس، کوی علوی، باهنر و سپیدار، کیانشهر، ملاشیه، گلستان، پردیس، کوی مندلی،کوت عبدالله، کوی ملت، فرهنگیان، زرگان و… در اهواز و پروژه های نیمه تمام دیگر در شهرستان های آبادان، خرمشهر و… در سطح استان، که هیچوقت طعم خوش بهره برداری را نچشیدند.

از این مسئله که بگذریم به حقوق های عقب افتاده و اعتراضات هر از چند گاه کارکنان این شرکت در مقابل درب استانداری یا سازمان آبفا در اهواز می رسیم.

کارکنانی که در سرما و گرما و سخت ترین شرایط با تمام وجود برای خدمت به مردم و مشترکین از جان مایه می گذارند، حالا باید برای حقوق بدیهی خود دست به برخی تجمعات بزنن یا مشکلات خود را رسانه ای کرده تا شاید فرجی شود و مطالبات خود را شب عیدی دریافت کنند. غافل از آنکه همین اندک تلاششان نیز به ثمر نمی نشیند و با وعده های پر از هیچ مدیران خود، مورد بی مهری قرار می گیرند.

حال انتظار است متولیان و مسئولین آبفا خوزستان کمر همت به رفع مشکلاتی ببندند که برای آن چاره اندیشی نکردند و کار امروز را به فردا سپردند.
آقایان آبفا! امروز همان فرداست. فردایی که کار دیروز را به آن سپردید. یاعلی گفته و بجای دست دست کردن، در رفع مشکلات بکوشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.