کد خبر : 3107
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹

سر باز کردن زخم کهنه اعتراضات/تجمع کارکنان آبفا اهواز مقابل استانداری/حقوق و بیمه؛ مطالبه اصلی کارکنان/بی توجهی مسئولین آبفا به خواسته های کارکنان/بلاتکلیفی و وضعیت نامشخص برخی نیروها برای سال جدید

سر باز کردن زخم کهنه اعتراضات/تجمع کارکنان آبفا اهواز مقابل استانداری/حقوق و بیمه؛ مطالبه اصلی کارکنان/بی توجهی مسئولین آبفا به خواسته های کارکنان/بلاتکلیفی و وضعیت نامشخص برخی نیروها برای سال جدید

این کارکنان که ۲ ماه حقوق و مطالبات ۴ ماه ابتدای سال را دریافت نکرده‌اند، می‌گویند: هر از گاهی حقوق مان کم می شود و عیدی و بیمه نیز پرداخت نشده است. به گزارش راوی جنوب، امروز شنبه (۲۳ اسفندماه) کارکنان آب و فاضلاب اهواز در شرایط قرمز کرونایی برای پیگیری مطالبات خود مقابل استانداری

این کارکنان که ۲ ماه حقوق و مطالبات ۴ ماه ابتدای سال را دریافت نکرده‌اند، می‌گویند: هر از گاهی حقوق مان کم می شود و عیدی و بیمه نیز پرداخت نشده است.

به گزارش راوی جنوب، امروز شنبه (۲۳ اسفندماه) کارکنان آب و فاضلاب اهواز در شرایط قرمز کرونایی برای پیگیری مطالبات خود مقابل استانداری خوزستان دست به تجمع اعتراضی زدند، مهم‌ترین خواسته آن‌ها پرداخت حقوق معوقه، عدم کاهش حقوق و پرداخت حق بیمه و عیدی بود.

یکی از کارکنان به خبرنگار ما می گوید: حقوق تا دی ماه پرداخت شده اما حقوق دو ماه پایانی، بیمه و مطالبات فروردین تا تیرماه پرداخت نشده است.

او که به کاهش حقوق نیز اعتراض دارد. ادامه می دهد: در پرداختی ها بعضا ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان از حقوق مان کم می شود که دلیل آن هم پاسخگو نیستند.

یکی دیگر از کارکنان که موعد بازنشستگی او رسیده است، اذعان کرد: بیشتر مواقع به صورت ۱۲ ساعته کار می کنیم اما برای بازنشستگی که می کنیم یا انجام نمی دهند یا برای بازنشستگی شرط تعیین می کنند. آنها می خواهند ۸ ساعت کار در روز را لحاظ کنند در صورتی که ۱۲ ساعت کار کرده ایم.

وی اضافه کرد: در صورتی که بجای ۱۲ ساعت کار، فقط ۸ ساعت لحاظ شود بدون شک همین اندک حقوق مان نیز کاهش می یابد.

یکی از پرسنل نیز در حاشیه این تجمع گفت: از اردیبهشت تا مهر ۹۸ به رغم پیگیری درباره قرارداد با یکی از واحدهای آبفا اهواز همکاری داشتم اما با آمدن آقای مریدی(مدیرعامل سابق) و به دستور ایشان، بنده و ۴ نفر از نیروها که فاقد قرارداد بودند از آبان ۹۸ به واحد دیگر ابفا اهواز انتقال پیدا کردیم و مشغول به خدمت هستیم اما در سال ۹۹ به رغم پیگیری ها درباره قرارداد متاسفانه به جای قرارداد بستن به جای حجمی، قرارداد را به صورت مشاوره ای امضا کردند که مشکلات زیادی درباره نحوه پرداخت حقوق و بیمه برای ما به وجود آورد.

وی افزود: اکنون که آخر سال است تکلیف ما برای سال جدید به رغم پیگیری ها هنوز نامشخص است.

گفتنی است ابتدا کارکنان مقابل شرکت آبفا اهواز تجمع کردند که پس از بی توجهی مسئولین این شرکت به خواسته های آنها، ادامه این تجمع اعتراضی مقابل استانداری خوزستان انجام شد.

پیش از این نیز کارکنان آبفا و آبفار خوزستان برای حقوق معوقه و بیمه های پرداخت نشده خود، بارها مقابل استانداری دست به تجمع اعتراضی زده بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.