کد خبر : 3204
تاریخ انتشار : شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹

در باب سفر مجمع نمایندگان خوزستان به چهارمحال و بختیاری به همراه اهالی رسانه چند سوال و چند نکته:

در باب سفر مجمع نمایندگان خوزستان به چهارمحال و بختیاری به همراه اهالی رسانه چند سوال و چند نکته:

کل سفر ۳۵ ساعت و زمان حرکت ساعت ۱۶:۰۰ روز چهارشنبه از اهواز و رسیدن به شهرکرد راس ساعت ۲۲:۰۰ بود. نمایندگان خوزستان به محض ورود به محل اسکان بلافاصله وارد جلسه غیر علنی با نمایندگان چهارمحال که احتمالا در رابطه با تفاهم نامه و برنامه سفر بود، شدند. خبرنگاران هم برای صرف شام وارد

کل سفر ۳۵ ساعت و زمان حرکت ساعت ۱۶:۰۰ روز چهارشنبه از اهواز و رسیدن به شهرکرد راس ساعت ۲۲:۰۰ بود.

نمایندگان خوزستان به محض ورود به محل اسکان بلافاصله وارد جلسه غیر علنی با نمایندگان چهارمحال که احتمالا در رابطه با تفاهم نامه و برنامه سفر بود، شدند.

خبرنگاران هم برای صرف شام وارد سالن غذا خوری و سپس به محل استراحت خود رفتند تا برای برنامه نشست مشترک و بازدید از پروژه انتقال آب آماده شوند. در این میان جلسه نمایندگان تا حدود ساعت ۲ بامداد به طول انجامید.

ساعت ۹ صبح پنجشنبه خبرنگاران و نمایندگان به سمت سالن جلسات علوم پزشکی شهرکرد رفتند که جلسه از ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰ و با طرح سوال خبرنگاران و امضاء تفاهم نامه همراه بود.

بعد از جلسه بلافاصله نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری به همراه خبرنگاران به محل اجرای طرح بهشت آباد، کارگاه و بازدید از تاج سد به همراه کارشناسان حوزه آب و فعالین محیط زیست اهل چهارمحال و بختیاری رفتند.

حدود ساعت ۱۶:۰۰ روز پنجشنبه برخی نمایندگان و اهالی رسانه برای مراسم افتتاحیه به دعوت نماینده مسجدسلیمان به سمت اندیکا رفته و برخی از نمایندگان به سمت ایذه و اهواز حرکت کردند که تا حدود ساعت ۱۲ شب و یا ۳ بامداد به مقصد خود رسیدند.

اما چند سوال از منتقدین:

۱_ چگونه در یک سفر ۳۵ ساعته که نزدیک ۱۷ ساعت آن فقط رفت و برگشت و باقی سفر در جلسه و بازدید از طرح بهشت آباد بوده، میتوان تفریح کرد؟

۲_همواره در سالیان گذشته این نقد به نمایندگان و مسئولین قبلی استان وارد بود که چرا تحرک جدی جهت بازگرداندن نگاه ها به خسارت طرح انتقال آب انجام نمی شد، پس براساس کدام استدلال این بازگرداندن نگاه ها به خسارت طرح انتقال آب را مورد نکوهش صرف قرار می دهند؟

۳_ بهتر نیست منتقدین به دور از نگاه انتقادی صرف به طرح پیشنهاد بپردازند و از کلی گویی پرهیز کرده و برنامه عملیاتی ارائه دهند؟

۴_چرا منتقدین بجای نکوهش غایبان در سفر بازدید از طرح انتقال آب، نمایندگان حاضر در بازدید را مورد نکوهش قرار می دهند؟

۵_ آنچه که رخ داد شروع یک فرایند بود نه یک رخداد مقطعی، پس قطعا نظرات دلسوزانه و به دور از حاشیه می تواند به تکمیل و ادامه فرایند کمک مثبت کند. آیا منتقدان برنامه ای در این راستا دارند؟

۶_ مقرر شده که بین نمایندگان خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد و همچنین لرستان هم تفاهم نامه ای امضا شود. بهتر نیست منتقدین نظرات خود را مکتوب به دبیرخانه مجمع نمایندگان ارائه کنند؟

در آخر صحبت کارشناس حوزه آب در چهارمحال و بختیاری را یادآوری میکنم که می گوید؛ زمان بسیار مناسبی آمدید چون قرار است یکماه دیگر مجوز محیط زیست طرح انتقال آب صادر شود که با فشار بر محیط زیست در حال انجام است. از مردم و نخبگان خوزستانی بخواهید مانع صدور این مجوز شوند و چرا مدیرکل محیط‌زیست زیست استان خوزستان در این سفر حضور نداشت؟

محمد اردشیری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.