کد خبر : 3238
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰:۴۰

آیا پرداختی های آبفا استان خوزستان بر اساس عدالت بوده است؟

آیا پرداختی های آبفا استان خوزستان بر اساس عدالت بوده است؟

به قلم مجتبی داراب پور واقعیت این است، برقراری عدالت منطق کافی می خواهد. دوری از سلایق و عدم وابستگی های خاص را می خواهد. بواقع که برقراری عدالت دوری از حب و بغض را هم می طلبد.و مهمتر از همه آنکه اگر بتوانیم خودمان را جای افراد بگذاریم، شرایط را درک کنیم، آنگاه است

به قلم مجتبی داراب پور

واقعیت این است، برقراری عدالت منطق کافی می خواهد. دوری از سلایق و عدم وابستگی های خاص را می خواهد. بواقع که برقراری عدالت دوری از حب و بغض را هم می طلبد.
و مهمتر از همه آنکه اگر بتوانیم خودمان را جای افراد بگذاریم، شرایط را درک کنیم، آنگاه است که شاید بتوان عدالت را برقرار کرد. بدین معنا که هر علتی معلولی دارد. مقصود تجمعات است. فارق از هر خط دهی و توطئه ای صرفا در راستای احقاق حق است.

بازهم سخن از آبفا استان خوزستان است. ای کاش به همان میزان که اعلام یکپارچه گی زمان برد و آبفا روستایی استان خوزستان را بیش از یکسال بلاتکلیف باقی گذاشت، به همان میزان هم در تصمیم گیری ها تامل می‌شد و از هرگونه تنش و چالش و ایجاد دغدغه جلوگیری می‌کردند که شواهد و اخبار واصله نشان می‌دهد، اینگونه نیست.

خب، آنقدر این موضوع عقب افتادگی حقوق و مزایای کارکنان آبفا روستایی سابق نقل محافل شده بود و آنقدر فشار مضاعف بر کارکنان آن شرکت وارد آورده بود که از هفته ها قبل دست به تجمع زدند، تا آن اندازه که شب عید و لحظه تحویل سال جدید نیز در مقابل استانداری مطالبات خود را فریاد زدند.

دلایل نیز طی اخبار و یادداشت های متعدد در سطح فضای مجازی و رسانه ها به انتشار درآمده است.

صادق حقیقی پور چندین بار مدعی شد که کلیه مطالبات کارکنان پرداخت شده که اینگونه نبود چراکه روز سه شنبه به تاریخ ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ حقوق ماه ها خرداد، تیر و مرداد پرداخت شد. ماه های بهمن و اسفند نیز همچنان پای برجاست.

در این میان بسیاری از شهرستان های خوزستان هیچ گونه دریافتی از معوقات خود نداشته اند و گویا برخی از مسوولین سابق آبفا روستایی خوزستان که توانسته اند در شرکت جدید نیز برای خود جایگاه کسب کنند، در پاسخ گفته اند حل می شود، کافی است تلاش کنید و درآمدزایی کنید تا مطالبات و حقوق و … به شما پرداخت شود! یالعجب.

یالعجب به این مدیریت ها. خیلی ساده توپ را در میدان کارکنانی می اندازند که نایی برای کار ندارند، همه انگیزه و روحیه شان با این بی حقوقی ها و بی عدالتی ها از بین رفته است. آنها هرآنچه در توان داشته اند را طی این سالها ثابت کرده اند و اکنون چنین پاسخی کم لطفی است و یا شانه خالی کردن از مسوولیتی که برعهده شان است.

برقراری عدالت سخت است. مسوولین بلند پایه شرکت دریافتی های بالایی دارند، شاید ۱۰ تا ۲۰ میلیون و یا بیشتر. نوش جانشان. اینکه حداقل حقوق نیروها که بین ۴ تا ۴٫۵ میلیون است را پرداخت نکردند و بدین صورت از خود گذر می دهند یک معنا دارد، اینکه در برقراری عدالت موفق نبوده اند. بدین معناست که غم نان نیروی انسانی خود را نداشته اند.

اصلی ترین رکن موفقیت در هر مجموعه، نیروی انسانی شاداب و متخصص است. با گذشت این سالیان تخصص در نیروهای شرگت مذکور وجود داشته و دارد، لذا میماند شادابی و انگیزه که با عدم پرداخت و عدم برقراری عدالت از بین می رود.
مدیر موفق، آن است که سرشار از ایده و تفکر برای توسعه و پیشرفت باشد، هر نیروی بیکار یک امتیاز منفی برای مدیریت است. اگر بیکارند یا اگر بخوبی عمل نمی کنند و هرآنچه که بیان کرده اید، ناشی از عدم توانمندی مدیریت برای تعریف کارهای بیشتر و موثرتر در مجموعه است.

عدالت را برقرار کنید، همه کارکنان را به مساوات ببینید، اینگونه نیروی کار نیز برای شما از جان مایه می گذارد. با اینگونه سخنان و عدم برقراری عدالت آسیب جدی به خدمات دهی مجموعه تحت مدیرت تان وارد خواهید آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.