کد خبر : 3784
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹

آستانه صبر لبریز است؛ آنگاه که رأس شرکت، کارگران را کف خیابانی خطاب کرد!

آستانه صبر لبریز است؛ آنگاه که رأس شرکت، کارگران را کف خیابانی خطاب کرد!

به قلم: مجتبی داراب پور تعدادی از کارگران شرکت آب و فاضلاب اهواز در پی بی‌حقوقی‌های دنباله‌دارشان و البته بر اساس مشکلات معیشتی موجود دست به اعتراض مسالمت آمیز می زنند. در هوای گرم و طاقت فرسایی که نشان می دهد نه از روی غرض که بواقع از تنگدستی بوده است. کارگرانی که یکماه در

به قلم: مجتبی داراب پور

تعدادی از کارگران شرکت آب و فاضلاب اهواز در پی بی‌حقوقی‌های دنباله‌دارشان و البته بر اساس مشکلات معیشتی موجود دست به اعتراض مسالمت آمیز می زنند. در هوای گرم و طاقت فرسایی که نشان می دهد نه از روی غرض که بواقع از تنگدستی بوده است.

کارگرانی که یکماه در گرمایی که هر انسانی را از پای در می آورد، تلاش می کنند. اما این کارگران متعصب برای معیشت خانه و خانواده شان هر سختی را به جان خریده تا اندک درآمد حلال خود را تقدیم شان کنند.

خب، ماه هاست که این شرایط بغرنج ادامه دارد. هیچ فکری برای حل آن و برای پرداخت اندک درآمد این قشر زحمت کش نمی شود. ماهانه حداکثر ۵ تا ۶ میلیون تومان که در مقایسه با مدیران و مسوولین شرکت رقمی غیر قابل مقایسه است.

اما وظیفه مدیر چیست؟ رسیدگی به مشکلات شهر، رسیدگی به مشکلات مردم، رسیدگی به مشکلات کارکنان و کارگرانش. اگر غیر از این است که هر شخصی می تواند راس شرکت نشسته و بی تفاوت رفتار کند، بدتر آنکه توهین و ناسزا هم روا دارد.

در پی این تجمع که صرفا برای حقوق های عقب افتاده بوده است، کرمی نژاد، مدیرعامل شرکت که انتصابش نیز به دلیل بازنشسته شدنش همچنان ابهام دارد، به میان کارگران می آید.

کارگران خوشحال از آنکه بالاخره پس از چندین ماه چهره مبارک شان را دیدند و قطعا آمده تا وعده ای دهد و دل هایمان را آرام کند. اما اینگونه نبود. لب به توهین گشوده و کارگران را کف خیابانی خطاب می کند.

چرا؟ چون برای فریاد اعتراض به حق خود تجمع کردند. تجمعی که به مذاق تان خوش نیامده که مبادا صحه بر ناکارآمدی تان بگذارد؟ آری این شرکت مدیر و دلسوز می خواهد، مدیری می خواهد که بواقع دغدغه ای جز حل مشکلات مردم و کارکنان نداشته باشد.

بس است. این رفتارها، این سخنان، این توهین و تهدیدها که هر روز از مجموعه آبفا اهواز و خوزستان خبرساز می شود را تمام کنید و هرجور شده به فکر ایجاد تغییر باشید.

خدماتتان گویای همه چیز است. بی آبی مردم را به تنگ آورده، تشنگی باغات، مزارع، دام و طیور و … یک طرف، بی کیفتی آب، افت فشار و بی آبی روستاها هم طرفی دیگر؛ مگر چه خدمت ارزنده ای داشته اید که امروز جرأت توهین و تهدید هم پیدا کرده اید؟

آن از ادبیات قباد حاجی زاده که جز توهین و تهدید گویی هیچ چیز در چنته ندارد و این هم از نفر اول شرکت که کارکنان خود را اینچنین خطاب می کند. شما با مردم چگونه اید؟

اینگونه است که وضعیت استان روز به روز وخیم تر می شود. مدیریت هایی که نه بر اساس شایستگی که صرفا بر اساس روابط، واگذار شده، در نهایت نتیجه ای جز چنین بحران هایی نخواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.