کد خبر : 4201
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

بحران انباشت زباله و تهدید سلامت مردم خوزستان/انباشت زباله های عفونی اینبار در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

بحران انباشت زباله و تهدید سلامت مردم خوزستان/انباشت زباله های عفونی اینبار در بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

  راوی جنوب| انباشت زباله‌های بیمارستانی که خطرات زیست محیطی بسیاری دارد، به دغدغه‌ای جدی برای مردم خوزستان تبدیل شده است. عدم توجه مسئولین علوم پزشکی اهواز به کنترل زباله های بیمارستانی نه تنها سلامت بیماران و کارکنان این مراکز را به خطر می‌اندازد، بلکه موجب آلودگی نگران کننده محیط زیست می‌­شود و می‌تواند تهدیدی

 

راوی جنوب| انباشت زباله‌های بیمارستانی که خطرات زیست محیطی بسیاری دارد، به دغدغه‌ای جدی برای مردم خوزستان تبدیل شده است.

عدم توجه مسئولین علوم پزشکی اهواز به کنترل زباله های بیمارستانی نه تنها سلامت بیماران و کارکنان این مراکز را به خطر می‌اندازد، بلکه موجب آلودگی نگران کننده محیط زیست می‌­شود و می‌تواند تهدیدی برای سلامت شهروندان خوزستانی باشند.

پیش از این نیز، مخاطبین راوی جنوب تصاویری از انباشت زباله در بیمارستان های رازی اهواز و شهدای ایذه و رهاسازی کیت های مصرف شده تست کرونا در خیابان ها، ارسال و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند.

پسماندهای بیمارستانی احتمال آلوده شدن با میکروب و در نتیجه خطرناک شدن را دارند؛ بنابراین هیچ یک از پسماندهای بیمارستانی عادی تلقی نمی‌شوند و حتی بخشی از آنها با توجه به بیماری کرونا، جزو پسماندهای ویژه قرار می‌گیرند.

برای مدیریت پسماندهای عفونی نمی توان با آن مشابه سایر پسماندهای بیمارستانی برخورد کرد و لازم است مسئولین علوم پزشکی اهواز دست از تبلیغات رسانه ای برداشته و برای مدیریت آن تدابیر خاصی در نظر بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.