کد خبر : 4376
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴

آخرین اقدامات انجام شده توسط آبفا دارخوین

آخرین اقدامات انجام شده توسط آبفا دارخوین

راوی جنوب_دارخوین| احمدرضا عثمانی در گفتگو با راوی جنوب در خصوص کیفت آب شهر دارخوین اظهار کرد: دریافتی آب دارخوین از آب غدیر است و برای اینکه آب شادگان و دارخوین را تامین کند از خود طرح غدیر مقداری آب۳۳۰۰ مترمکعب درساعت دریافت میکنند و مابقی آب را از رودخانه تامین می‌کنند.   وی افزود:

راوی جنوب_دارخوین| احمدرضا عثمانی در گفتگو با راوی جنوب در خصوص کیفت آب شهر دارخوین اظهار کرد: دریافتی آب دارخوین از آب غدیر است و برای اینکه آب شادگان و دارخوین را تامین کند از خود طرح غدیر مقداری آب۳۳۰۰ مترمکعب درساعت دریافت میکنند و مابقی آب را از رودخانه تامین می‌کنند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه دبی رودخانه پایین آمده و EC بالا رفته است مجبور شدند که آب دریافتی رودخانه را کم کنند که در این صورت با کمیت آب مواجه شدیم اما کیفیت آب بالا رفته و ای سی تقریباً مطلوب است.

 

رئیس آبفا دارخوین با اشاره به کیفیت آب گفت: کدورت آب بین ٩ الی ۱۲ می‌باشد و ای سی آب تقریبا ٣ هزار است که انتظار داریم زمانی که دبی رودخانه بالا رفت ای سی آب پایین تر بیاید.

 

وی در خصوص اقداماتی که آبفا دارخوین انجام داده است عنوان کرد: بازسازی فیلتر های تاسیسات دارخوین را در دستور کار داریم که پیمانکار آن معرفی و از چهار عدد فیلتر یک فیلتر بازسازی شد و بعد از واریز مبلغ قرارداد به پیمانکار سه فیلتر دیگر نیز بازسازی خواهند شد.

 

عثمانی در ادامه عنوان کرد: کلر زنی گازی را برای آب روستایی راه اندازی کردیم که از بابت کلر زنی مشکل خاصی وجود ندارد و ضد عفونی در حال انجام است.

 

وی با اشاره به توسعه شبکه در روستای سلمانه اظهار داشت: به خاطر قدیمی بودن شبکه ۵٠٠ متر توسعه شبکه اجرا کردیم و ۵٠٠ متر دیگر برای آن شبکه لحاظ کردیم که لوله های آن آماده است و از هفته آینده شروع به کار می‌شود.

 

رئیس آبفا دارخوین خاطر نشان کرد: در منطقه البو بالد شمالی ٢ یا کوی عارف، ١۵ خانوار زندگی می‌کنند که بدون شبکه بودند، لوله های آن از طریق شرکت آبفا استان تهیه شد و ۵٠٠ متر در سایز ١١٠ برای این منطقه اجرا شد.

 

وی افزود: در شهر دارخوین پروژه اصلاح شبکه در سال ٩٨ اجرا شد و حدود ٢هزار متر لوله از آبفا استان تهیه که ١۵٠٠ متر آن اجرا و ۵٠٠ متر دیگر تامین شد و هفته آینده همراه با کیت انشعاب وسایر اتصالات اجرا می‌شود.

 

عثمانی بیان کرد: در روستای شاخت الخان ٢ با تنش آبی شدید مواجه بودیم و اقداماتی که انجام شد با مجوز مدیرعامل محترم آبفا استان آقای دکتر کرمی نژاد از آب حیات یک انشعاب ٢ اینج وصل کردیم و آبی که برای این روستا در حال تامین است از آب گلالک شوشتر و با بهترین کیفیت است.

 

وی با اشاره به مشکل بی آبی در روستای صلاحاویه ٢ گفت: در این روستا مشکل چندین ساله در خصوص بی آبی وجود داشت و اقداماتی که انجام شده ١٠٠ متر خط لوله ١۶٠ برای این روستا تعویض کردیم و مشکل تنش آبی که در این منطقه بود برطرف شد و اکثر خانه ها بدون پمپ آب مصرف می‌کنند.

 

رئیس آبفا دارخوین در ادامه بیان کرد: روستای صلاحاویه ١ مشکل کم آبی داشت که از روستای صلاحاویه ٢ یک انشعاب برای آن وصل کردیم که مشکل کم ابی در روستای صلاحاویه ١ هم برطرف شد.

 

وی تصریح کرد: در اوایل روستای دریسیه مشکل کم آبی وجود دارد که با بررسی های انجام شده مقرر شد لوله و اتصالات برای بخش اول و بخش آخر روستا تهیه کنیم که این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

 

عثمانی در خصوص شکستگی خطوط انتقال روستایی از آب حیات اظهار کرد: شکستگی خطوط انتقال روستایی از آب حیات تا ام الغزلان تقریبا ١۵ کیلومتر است که در قسمتی از آن نزدیک به ٢۵٠ متر لوله ٨ اینج را به دلیل شکستی تعویض کردیم و به دلیل فشار زیاد خط شکستگی هایی مرتبا ایجاد می‌شود که نهایتا کمتر از ٢۴ ساعت رفع می‌شود.

 

وی عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنیم که نماینده و فرماندار دلسوز داریم که در این مدت پیگیر هستند و اقداماتی که انجام شده با همکاری و پیگیری های نماینده آقای ناصری نژاد و فرماندار محترم انجام شده است.

 

رئیس آبفا دارخوین گفت: پروژه ای که در دارخوین انجام دادیم با زحمت های نمانیده محترم آقای ناصری نژاد بود که اعتبارات لازم را کسب کردند و به عنوان اولین پروژه در شهر دارخوین ٢ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادند.

 

وی تشریح کرد: و در کوی البوبالد جنوبی نیز تهیه ٢ هزار و ٢٠٠ متر لوله با سایز ١١٠ را نماینده محترم پیگیری کردند که از آبفا استان به ما تحویل داده شد و پروژه های آب با پیگیری های نمانیده شادگان آقای ناصری نژاد و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آقای کرمی نژاد که نگاه ویژه ای در خصوص رفع مشکلات آب دارخوین و روستاهای اطراف داشته اند.

 

عثمانی گفت: درخواست تامین مخزن ٢ هزار متر مکعب برای روستای عچرشیه توسط نماینده محترم آقای ناصری نژاد داده شده که پیمانکار آن مشخص و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و با کامل شدن این مخزن آب روستای دریسیه ها، نثاره ها، حتی ابوصخر و کاظمی خلف که از آب نامطلوبی استفاده می‌کنند نیز رفع می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.