کد خبر : 4395
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

عقبــه ۸ ساله نامگــذاری روز ملــی روستــا،بیشتـر مصـداق ضـرب المثـل «نه خانــی آمـد نه خانــی رفت» بــود

عقبــه ۸ ساله نامگــذاری روز ملــی روستــا،بیشتـر مصـداق ضـرب المثـل  «نه خانــی آمـد نه خانــی رفت» بــود

بطور واضح و شفـاف بایـد عرض کنم، که نقـش و توان مردم روستـایی در چهار دهه اخیر برابرست، با تمام فعالیـت دولتمـردان در حوزه های مختلف بوده است. باوجـود تحـریم گستـرده استکبارجهانی و نبـود امنیت معیشتـی و اقتصـادی که از وقع این اتفاق بر مردم عارض گـردید ولی تلاش و کـوشش مردم روستایی در تـولید

بطور واضح و شفـاف بایـد عرض کنم، که نقـش و توان مردم روستـایی در چهار دهه اخیر برابرست، با تمام فعالیـت دولتمـردان در حوزه های مختلف بوده است.

باوجـود تحـریم گستـرده استکبارجهانی و نبـود امنیت معیشتـی و اقتصـادی که از وقع این اتفاق بر مردم عارض گـردید ولی تلاش و کـوشش مردم روستایی در تـولید محصـولات کشـاورزی و دامـی، و حتی در حـوزه گردشگری و میـراث فـرهنگی تا حدود زیادی خلاء های مردم این سـرزمین و اقتـصاد را جبـران کـرده است.

اما به واقع چـه اتفـاقی افتـاده اسـت، که ظـرفیت و بنگاه عظیـم تـولید داخلی را به بهـونه های مختـلف دستـمایه عـوامل بیهــوده و زمانبـر قـرار دادیم، و با غفـلت از روستـاها در بدیهـئات تـرین امـکانات رفاهی آنهـا را در ظلـم آشـکار قـرار دادیـم،نمـونه بارز این اجحاف و تبعیض را در غیـزانیه خـوزستان مثال میزنم، که روزگاری بزرگتـرین تـولید کننده دام خوزستان و حتـی کشـور بود، ولی بر اثـر سـؤمـدیریتها سال به سال در بحـران خشکسالی و شـورزار شـدن زمینهایـش قرار گرفت، و دستـرنج مـردم در ورطه نبـودی قـرار گرفت، نه تنها این استعـداد و ظـرفیـت بلقـوه نشـد بلکـه منابع خدادادی و ثـروت آن نیـز هـیچ دستاوردی برای مـردمش نـداشت.

از ۸۵ روستای غیـزانیه قـریب بر ۳۰ روستای غیـزانیه همـچنان با تنـش آب شـرب،راه دستـرسـی، گاز خانگـی، اینتـرنت،و زیر ساخت های متعـدد مواجهنـد، و تاکنـون تلاشی برای رفع این ابـر چالــش ها صـورت نپـذیـرفته است، که امیـدواریم در این دوره که چشـم و امیـد یک ملت به دولت فسـادستیـز و عدالت محـور دکتـر رئیسـی دوخته شـده جبـران شود.

خـوشبختـانه در چنـد روز گـذشته خبــر احیاء ی جهـاد سازندگی در دولت مردمی یکی از برنامه های مـدبرانه برای رتق و فتق امـور جاری روستـاها خـواهد بـود، که ان شاءالله به مـدد این اتفاق روستـاهای غیـزانـیه،خـوزستان و کشـور را از حالت انـزوا خارج ســازد.
امین مشـفقی
غیـزانیه
۱۵ مهـر ۱۴۰۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.