کد خبر : 5208
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

قطار تغییرات مدیریتی به ساختمان آموزش و پرورش نزدیک می‌شود

قطار تغییرات مدیریتی به ساختمان آموزش و پرورش نزدیک می‌شود

راوی جنوب| از زمان روی کارآمدن دولت انقلابی دکتر رئیسی، بسیاری از طرفداران دولت معتقدند که روند انتصابات کند پیش می‌رود و انتظار دارند که مدیران همسو با دولت بر مناصب اجرایی دولت به ویژه در لایه های میانی، قرار گیرند. در خوزستان نیز تعدادی از مدیران اجرایی تغییر کرده اند، اما سازمان مهم آموزش

راوی جنوب| از زمان روی کارآمدن دولت انقلابی دکتر رئیسی، بسیاری از طرفداران دولت معتقدند که روند انتصابات کند پیش می‌رود و انتظار دارند که مدیران همسو با دولت بر مناصب اجرایی دولت به ویژه در لایه های میانی، قرار گیرند.

در خوزستان نیز تعدادی از مدیران اجرایی تغییر کرده اند، اما سازمان مهم آموزش پرورش که ارتباط نزدیکی با کل جامعه در استان دارد، این روزها گزینه های جدیدی به خود دیده است، در این میان از گزینه های بی‌نام نشان گرفته تا چهره های نسبتا شناخته شده درحال رایزنی برای تصاحب صندلی مدیرکلی آموزش و پرورش هستند.

نگاهی اجمالی به برخی گزینه ها نشان می‌دهد برخی از آنها درک درستی از جایگاه مدیرکلی در آموزش و پرورش ندارند، توصیه این رسانه این است که شرح وظایف مدیرکل آموزش و پرورش را مطالعه کنند و سپس شروع به لابی گری و رایزنی برای تصدی این جایگاه کنند.

یکی از گزینه ها که ریاست یکی از نواحی اداره آموزش و پرورش اهواز را دارد، در طول چند ماه مدیریت خود بیشترین اعتراضات فرهنگیان این ناحیه به شیوه مدیریتی وی و حذف نیروهای ارزشی و متعهد داشته تا جایی که به وزارتخانه هم کشیده شده است.

از حذف نیروهای متخصص و متعهد گرفته تا اختلاف بین اقوام و سیاسی کاری در آموزش و پرورش گرفته که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری نگاه سیاسی در آموزش و پرورش یک سم و آفت است.

حال سوال اینجاست فردی که همین ناحیه آموزش و پرورش اهواز را با حمایت های خاص مجلسی ها مدیریت می کند و غیر از تبعیض و تغییرات مبتنی بر نگاه غیر کارشناسی اقدام دیگری انجام نداده است چگونه می تواند مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان شود‌.

برخی گزینه های دیگر هم به سوابق اجرایی و علمی خود نگاه کنند و دست از رایزنی های بیهوده بردارند، فرهنگیان استان از استاندار محترم خوزستان انتظار دارند نسبت به زیاده خواهی یک جریان سیاسی ولابی گری برخی افراد در راه روهای استانداری جلوگیری کنند، خبرهایی از حمایت یکی از معاونت های استاندار هم دیده و دخالت در انتصابات شنیده می شود.

با توجه به عملکرد ضعیف کورش مودت طی دوران مدیریتی خود و رتبه های ضعیفی که در شاخص های مختلف برای استان رقم زده است، انتظار است فردی آشنا به مشکلات اداره کل آموزش و پرورش انتخاب شود تا بتواند جایگاه آموزش پرورش خوزستان ومشکلات معیشتی فرهنگیان را پیگیری کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.