کد خبر : 5399
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶

امکان تزریق دوز سوم آسترازنکا نه وجود دارد و نه توصیه می‌شود

امکان تزریق دوز سوم آسترازنکا نه وجود دارد و نه توصیه می‌شود

دکتر مهران احمدی بلوطکی از شهروندان خواست در حوزه غرب اهواز برای دریافت نوبت دوم آسترازنکا به سالنهای تجمیعی هلال و صادرات مراجعه نمایند. رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با تأکید بر اینکه فقط افرادیکه نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت نمودند، حتماً جهت تزریق دوز دوم ااین نوع واکسن مراجعه نمایند، گفت: تعداد زیادی

دکتر مهران احمدی بلوطکی از شهروندان خواست در حوزه غرب اهواز برای دریافت نوبت دوم آسترازنکا به سالنهای تجمیعی هلال و صادرات مراجعه نمایند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با تأکید بر اینکه فقط افرادیکه نوبت اول واکسن آسترازنکا را دریافت نمودند، حتماً جهت تزریق دوز دوم ااین نوع واکسن مراجعه نمایند، گفت: تعداد زیادی از شهروندان که نوبت اول واکسن آسترازنکا خود را تزریق کرده اند، در صف تزریق نوبت دوم این واکسن می باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: بنابراین امکان تزریق دوز سوم آسترازنکا نه وجود دارد و نه توصیه می‌شود، تعداد واکسن آسترازنکا تأمین شده فقط برای واکسیناسیون آنهایی است که نوبت اول را تزریق کرده اند و زمان تزریق نوبت دوم آنها فرارسیده است و امکان تزریق نوبت سوم از این نوع واکسن در شرایط فعلی و با توجه به موجودی میسر نمی باشد.

دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: با توجه به ایمنی بالایی که واکسنهای موجود ایجاد کرده اند، توصیه میشود شهروندانی که در نوبتهای اول و دوم آسترازنکا دریافت کرده اند برای دریافت نوبت سوم از سایر واکسنها استفاده نمایند زیرا هدف از واکسیناسیون ایجاد ایمنی کافی است.

وی از شهروندان خواست ضمن همکاری با مراکز بهداشتی و پایگاههای واکسیناسیون به توصیه های کارشناسان حوزه بهداشت در این زمینه توجه نمایند و نسبت به انجام واکسیناسیون نوبت سوم خود با واکسنهای سینوفارم، پاستوکووک پلاس، اسپایکوژن و برکت اقدام نمایند، تا در شرایطی که بیماری کرونا با سویه امیکرون در حال شیوع می باشد، ما بتوانیم به ایمنی لازم که منجر به کاهش آسیب میشود، دسترسی پیدا کنیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.