کد خبر : 5995
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰:۵۴

برنامه ریزی جهت توسعه مکانیزاسیون گلخانه ها/ سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی/خوزستان قطب عملیات کشاورزی حفاطتی کشور است

برنامه ریزی جهت توسعه مکانیزاسیون گلخانه ها/ سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی/خوزستان قطب عملیات کشاورزی حفاطتی کشور است

به گزارش راوی جنوب، کامبیز عباسی در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی، اظهار کرد: این نمایشگاه به دلیل نزدیک بودن به کشاورزان روستایی یکی از بهترین نمایشگاه های برگزار شده است وی افزود: به دنبال ایجاد رونق در بخش کشاورزی با به کارگیری ادوات و ماشین آلات کشاورزی هستیم.

به گزارش راوی جنوب، کامبیز عباسی در آیین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی، اظهار کرد: این نمایشگاه به دلیل نزدیک بودن به کشاورزان روستایی یکی از بهترین نمایشگاه های برگزار شده است

وی افزود: به دنبال ایجاد رونق در بخش کشاورزی با به کارگیری ادوات و ماشین آلات کشاورزی هستیم.

عباسی گفت: در تمام دنیا نوسانات تولید وجود دارد اما مسیر کشاورزی و سرمایه‌گذاری در کشور مشخص و روشن است و کشورهایی وجود دارند که مثل ایران در شرایط خشک قرار دارند.

وی افزود: شاید یک سال تولید زیاد و یک سال تولید کم باشد، این نقطه ضعف در بخش کشاورزی محسوب نمی شود، بلکه این واقعیت در بخش کشاورزی است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: برخی منتقدان به میزان واردات گندم یا کمبودهای موجود در کشور نقد دارند، در حالی که باید شرایط فعلی و اقلیم خشک کشور را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه امسال بیشترین سرمایه‌گذاری ها را در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کشور داشتیم، تصریح کرد: بیش از ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این خصوص انجام شده که ۸۰ درصد آن به صورت تسهیلات بانکی در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا ادوات ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

عباسی گفت: امسال بیش از ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه کشت و بیش از ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی شالی برداشت شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه روند توسعه مکانیزاسیون جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است، عنوان کرد: دولت وظیفه دارد با کمک عرضه کنندگان ماشین آلات کشاورزی این فناوری ها را به کشاورزی کشور عرضه کند و تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: کشور در حوزه لوازم و تجهیزات کشاورزی بیش از ۵۲۳ شرکت تولیدکننده دارد که فعالیت آنها در حوزه تولید ماشین آلات زراعی باغی دام و طیور و آبزی‌پروری است.

پیش بینی سرمایه گذاری بیش از هفت هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان ک در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی

عباسی اظهار داشت: نمایشگاه کمک شایانی به ارتقای شاخص های توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور دارد و برای سال آینده بیش از هفت هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی یپش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه سمپاشی کشور بالای ۹۹ درصد سمپاش های مورد عرضه در بخش کشاورزی کاملا استانداردسازی شده و میزان سم آنها یکسان سازی و قطر آنها نیز مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفته است.

خوزستان قطب عملیات کشاورزی حفاطتی کشور است

وی با بیان اینکه در حوزه عملیات کشاورزی حفاظتی خوزستان قطب کشور است، عنوان کرد: کشاورزان این استان خاک زنده و دارای بقایای گیاهی را می‌شناسند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نوسانات تولید در کشورهای هم مدار ایران و دارای اقلیم مشابه کاملاً طبیعی است، و باید با تکنولوژی به سمتی حرکت کنیم که این نوسانات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: سه برابر دنیا تبخیر تعرق سطحی و یک سوم میانگین دنیا بارندگی داریم و با این وضعیت ۶ برابر عقب هستیم.

عباسی گفت: ۷۰ درصد از گلخانه‌های کشور اسکله فلزی با روکش پلاستیکی هستند، برای تکنولوژی در این گلخانه ها و توسعه مکانیزاسیون برنامه‌ریزی داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.