کد خبر : 6048
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲:۵۲

فعال کردن شهر‌ک‌های کشاورزی از اولویت‌های دولت است/اعطا تسهیلات به خریداران ادوات کشاورزی

فعال کردن شهر‌ک‌های کشاورزی از اولویت‌های دولت است/اعطا تسهیلات به خریداران ادوات کشاورزی

به گزارش راوی جنوب، رضا فتوحی در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی با اشاره به میزان ۱۸ درصدی تولیدات محصولات کشاورزی کشور در خوزستان اظهار کرد: در حوزه سبزی و صیفی‌جات چند دستگاه از خارج کشور وارد شده که می توان این تجهیزات و ادوات را نیز برای خوزستان

به گزارش راوی جنوب، رضا فتوحی در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی با اشاره به میزان ۱۸ درصدی تولیدات محصولات کشاورزی کشور در خوزستان اظهار کرد: در حوزه سبزی و صیفی‌جات چند دستگاه از خارج کشور وارد شده که می توان این تجهیزات و ادوات را نیز برای خوزستان وارد کرد و یا حتی تولید بومی داشت.

وی افزود: تسهیلات را در اختیار خریداران دستگاه‌های کشاورزی قرار خواهیم داد تا در افزایش راندمان تولید آنها نقش آفرینی مثبتی داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: خوزستان در زمینه منابع آبی و کشاورزی در کشور اول بوده که ١.٢ میلیون هکتار سطح زیر کشت دارد و قابلیت کشاورزی مکانیزه قوی را دارد که برای تامین امنیت غذایی هم باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ٨٢ درصد منابع نفت و گاز کشور در خوزستان است، ولی تقویت بخش کشاورزی این استان تحول عظیمی در بحث اقتصاد، اشتغال و تجارت خواهد داشت.

فتوحی با اشاره به تسهیلات برای کشاورزان ادامه داد: برای آبیاری تحت فشار طرح ۵۵٠ هزار هکتاری و مکانیزاسیون، ردیف های خاصی در زمینه تسهیلات برای کشاورزان در سطح سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

وی عنوان کرد: فعال شدن شهرک های کشاورزی یکی از اولویت های دولت است که در بیشتر شهرستان های استان جانمایی زمین و اخذ مجوزهای آب، برق و گاز صورت گرفته و در برخی شهرها کار گلخانه‌ها به سرانجام رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.