کد خبر : 6063
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱:۰۵

ماجرای صدور حکم انفصال از خدمت شهردار اهواز چه بود ؟/ حل مشکل مردم اولویت شهرداری اهواز باشد/افکار عمومی منتظر پاسخ شفاف و مستند است/تهدید رسانه ها به شکایت حذف صورت مسئله است

ماجرای صدور حکم انفصال از خدمت شهردار اهواز چه بود ؟/ حل مشکل مردم اولویت شهرداری اهواز باشد/افکار عمومی منتظر پاسخ شفاف و مستند است/تهدید رسانه ها به شکایت حذف صورت مسئله است

راوی جنوب|بخش دوم/ مالکان تعاونی مسکن گروه ملی پس از سال ها پیگیری برای حل مشکلات خود، بالاخره توانستند پلاک ثبتی دریافت کرده و به دنبال آن و پس از طی کردن روال قانونی، پروانه ساخت بگیرند. اما علارغم پیگیری های خود و بنا به دلایل مختلف که شرح کامل آن در گزارش های بعدی

راوی جنوب|بخش دوم/ مالکان تعاونی مسکن گروه ملی پس از سال ها پیگیری برای حل مشکلات خود، بالاخره توانستند پلاک ثبتی دریافت کرده و به دنبال آن و پس از طی کردن روال قانونی، پروانه ساخت بگیرند.

اما علارغم پیگیری های خود و بنا به دلایل مختلف که شرح کامل آن در گزارش های بعدی می آید، امکان ساخت و ساز نداشته و به همین سبب مجبور به تمدید پروانه ساخت خود می‌شوند.

متاسفانه در دوره شهرداران پیشین اهواز، شهرداری اقدامی برای تمدید پروانه ساخت آنها نکرد و با وجود اینکه مالکان، کلیه مراحل قانونی را طی کرده بودند اما پروانه ساخت تعدادی از آنها نیز تمدید نشد.

این افراد پس از آنکه از تمدید پروانه خود ناامید شدند، همان زمان برای احقاق حقوق خود، علیه شهرداری اهواز به دیوان عدالت اداری مراجعه و ثبت شکایت می کنند.

زمانی که رضا امینی شهردار اهواز می‌شود، مالکان و مطالبه گران نیز، امینی شهردار اهواز، اعضای شورای شهر و فرماندار جدید را به منطقه می‌برند و با مشاهده اسناد معتبر اعضای تعاونی گروه ملی، فرماندار اهواز به سیاوش محمودی ریاست شورای شهر نامه داده و خواستار صدور پروانه ساخت برای این افراد مطابق مدارک پیوستی، می‌شود.

متن نامه فرماندار اهواز به رییس شورای شهر

اما این پایان ماجرا نبود و رضا امینی شهردار اهواز جهت تمدید پروانه ساخت موافقت خود را اعلام می کند و به شهرداری منطقه ۳ اهواز دستور انجام کار را می دهد.

شهرداری منطقه ۳ نیز در نامه های جداگانه ای بر این موضوع صحه می گذارد. اما موضوع از آنجا جالب می شود که شهرداری اهواز هیچ اراده عملی و ملموسی برای تمدید پروانه یا صدور پروانه از خود نشان نمی دهد و مالکان هربار پس از مراجعه، با در بسته مواجه می شوند؛ اقدامی که بر خلاف وعده و‌ دستور شهردار اهواز امینی عملیاتی نشده و از سوی مرجع قضایی به عنوان ترک فعل اعلام می‌شود.

همین امر سبب می شود برخی از افرادی که از شهرداری در دیوان عدالت اداری شکایت کرده اند شکایت خود را پس نگرفته و آن را تا حصول نتیجه ادامه دهند.

نتیجه یکی از آن شکایت ها هم صدور همین رای شعبه ۶ دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال از خدمت ۳ ماهه شهردار اهواز، می شود.

پیگیری های راوی جنوب حکایت از آن دارد که احتمالا شهردار اهواز مجدد با احکام انفصال از خدمت مواجه شود.

راوی جنوب با یادآوری قانون اساسی، احکام دین مبین اسلام، قانون مطبوعات، قوانین مربوط به حقوق شهروندی، امر به معروف و نهی از منکر و چرخش آزاد اطلاعات به شهرداری اهواز و روابط عمومی آن اعلام می کند بجای استفاده از ادبیات تهدید آمیز ضمن شفاف سازی در رابطه با حکم انفصال از خدمت و ارائه مستندات، مشکلات شهروندان را قبل از رسیدن به مرجع قضایی حل کنند.

مستندات :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.