کد خبر : 6977
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

رپرتاژ آگهی صداوسیما برای مدیر پرحاشیه روابط عمومی فولاد خوزستان/ رحیمی روی خط عدم شفافیت فروغی نیا؟/ پرداخت آگهی های نجومی فولاد خوزستان به کجا رسید؟

رپرتاژ آگهی صداوسیما برای مدیر پرحاشیه روابط عمومی فولاد خوزستان/ رحیمی روی خط عدم شفافیت فروغی نیا؟/ پرداخت آگهی های نجومی فولاد خوزستان به کجا رسید؟

به گزارش راوی جنوب| حدود ۱۵ روز پیش خبری در کانال تلگرامی خبر فوری منتشر شد مبنی بر این که روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان بابت آگهی های مطبوعاتی و تجاری به چند روزنامه مکتوب رقمی در حدود ۷۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است‌. نکته جالب این پرداخت این است که نام ۲ روزنامه که

به گزارش راوی جنوب| حدود ۱۵ روز پیش خبری در کانال تلگرامی خبر فوری منتشر شد مبنی بر این که روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان بابت آگهی های مطبوعاتی و تجاری به چند روزنامه مکتوب رقمی در حدود ۷۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است‌.

نکته جالب این پرداخت این است که نام ۲ روزنامه که مدیریت آن به عهده غلامرضا فروغی نیا مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان است دیده می شود که از نظر قانون تعارض منافع مصوب مجلس می تواند محل ایراد و اشکال قانونی باشد.

پس از آن خبر، یک گفتگوی زنده خبری اینستاگرامی به دعوت مهدی ربیع روزنامه نگار و فعال رسانه و با حضور محمد اردشیری فعال رسانه ای، مطالبه گر و گزارشگر فساد از رسانه راوی جنوب با هدف بررسی فهرست منتشره برگزار و پرسش و پاسخ هایی در این خصوص مطرح شد.

پیش از این موضوع، روابط عمومی فولاد خوزستان با صدور اطلاعیه ای کلی و مبهم مدعی مخدوش بودن ارقام آن فهرست شد اما مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان تا کنون هیچ گونه پاسخی به درخواست مطالبه گرانه برخی از رسانه ها نداده است.

در این میان مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان به جای پاسخگویی و شفاف سازی هزینه کردهای منتشره که حق طبیعی و قانونی جامعه رسانه ای خوزستان است در یک اقدام عجیب میزبان یک برنامه تلویزیونی زنده آن هم از رسانه ملی و شبکه سوم سیما و البته شبکه خوزستان در یکی از بازه های زمانی پر بیننده سیمای جمهوری اسلامی شد.

نکته مهم و مبهم این پخش زنده همزمانی آن با ماجرای هزینه کرد میلیاردی روابط عمومی فولاد خوزستان بابت آگهی های مطبوعاتی و تجاری رسانه ای و حواشی پیرامون آن است که شاید این نکته را به ذهن متبادر کند که آیا این برنامه شاید و به نوعی یک حرکت برنامه ریزی شده و حساب شده و از پیش طراحی شده و یک سناریوی رسانه ای حرفه ای برای فرافکنی و عدم پاسخگویی به پرسش های مطرح شده و گم شدن آن موضوع در هیاهو و غوغای رسانه ای است؟

در شرایطی که نرخ های پخش آگهی از رسانه ملی به ویژه سیمای جمهوری اسلامی ایران بسیار گران و نجومی است و رسانه ملی درآمدهای میلیاردی و نجومی از طریق پخش آگهی های تبلیغاتی تجاری دارد، چگونه آنتن زنده و کنداکتور سیمای جمهوری اسلامی در یکی از مهمترین بازه های زمانی آن هم در یکی از شبکه های پرطرفدار و پربیننده و مهم رسانه ملی یعنی شبکه سوم سیما، در اختیار مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان که متهم به پولپاشی از سوی برخی رسانه ها شده، قرار می گیرد؟

در این برنامه ها رسم و عرف معمول آن است که بالاترین مقام آن سازمان یا شرکت در برنامه حضور پیدا کند و پاسخگوی افکار عمومی باشد، اما در کمال تعجب به جای امین ابراهیمی، غلامرضا فروغی نیا در صحنه حاضر می شود.

سوال مهم اینجاست که چرا به جای مدیرعامل فولاد خوزستان مدیر روابط عمومی آن حرف می زند؟ آیا مقام ذیصلاح دیگری نمی توانست در برنامه حضور پیدا کند؟!

سوال مهم دیگر آن است که طبق گفته برخی منابع این برنامه رایگان بوده و هیچ هزینه مالی برای فولاد خوزستان نداشته است!

مطلبی که البته یا توجه به شناختی که از ساختار صدا و سیما و شرایط پخش برنامه های زنده آن هم از شبکه های پربیننده در این موارد وجود دارد غیرقابل باور و مبهم است.

از قدیم گفته اند هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد و رسانه ملی هم از این قانون تبعیت می کند.

بدون شک افکار عمومی به ویژه کارشناسان رسانه به صرف صحبت های فولاد خوزستان مبنی بر رایگان بودن این برنامه اکتفا نمی کنند و قانع نمی شوند.

علاوه بر این فولاد خوزستان یک شرکت بورسی سهامی عام به گفته روابط عمومی آن و خصولتی است و دولتی محسوب نمی شود.

در شرایطی که روابط عمومی فولاد خوزستان انتشار فهرست ۲۱۱ رسانه ای که آگهی به آنها داده است را تصمیمی در صلاحیت مجمع عمومی دانسته آیا باید برای برگزاری یک برنامه یا به عبارت بهتر یک شواف رسانه ای باید از مجمع عمومی فولاد خوزستان کسب مجوز کرد یا روابط عمومی فولاد خوزستان اختیار برگزاری این برنامه را دارد؟

رسانه راوی جنوب براساس قانون شفافیت و دسترسی آزاد به اطلاعات و قانون امر به معروف و نهی از منکر و قانون ارتقای سلامت نظام اداری از رسانه ملی و مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای خوزستان و شرکت فولاد خوزستان می خواهد که اسناد مرتبط دال بر عدم پرداخت هزینه و رایگان بودن پخش زنده از شبکه سوم سیما و سیمای خوزستان را به افکار عمومی ارائه دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.