کد خبر : 7047
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

ریزگردها، وعده های دیروز بحران امروز و آینده نامعلوم فردا / آقایان نفس یک استان دارد به شماره می افتد

ریزگردها، وعده های دیروز بحران امروز و آینده نامعلوم فردا / آقایان نفس یک استان دارد به شماره می افتد

یعقوب راشدی آسمان امروز خوزستان نتیجه چند ده وعده و سهل انگاری مدیریت ناکارآمد در سطح ملی و استانی است عملا هیچ کاری انجام نگرفته است و باید اعتراف کرد پروژه مقابل با ریزگردها با شکست مواجه شده است. آثار مخرب زیست محیطی ریزگردها، بیماریهای بسیار خطرناک و به تبع آن آثار روحی و روانی

یعقوب راشدی

آسمان امروز خوزستان نتیجه چند ده وعده و سهل انگاری مدیریت ناکارآمد در سطح ملی و استانی است عملا هیچ کاری انجام نگرفته است و باید اعتراف کرد پروژه مقابل با ریزگردها با شکست مواجه شده است.

آثار مخرب زیست محیطی ریزگردها، بیماریهای بسیار خطرناک و به تبع آن آثار روحی و روانی که بر مردم استان خوزستان می گذارد در کنار بسیاری مشکل دیگر که در پی دارد را چه فرد و نهادی باید پاسخگو باشد حاصل آن هم بودجه و هزینه های سنگینی که در طرح های مختلف استان هزینه شد چه بوده امروز سلامت شهروندان در خطر است.

اما سوالی که امروز افکار عمومی استان را درگیر کرده نحوه مدیریت بحران است اینکه هوای اکثر شهر های استان در شرایط خطرناک بوده چرا هیچ تصمیمی برای حفظ سلامت مردم اتخاذ نشد، مدارس و محیط های اداری و آموزشی و بخش خصوصی صد در صد فعال بوده و در قلب بحران شاهد سهل انگاری و عادی پنداری اوضاع توسط مسئولان یک استان هستیم که برای مردم قابل توجیه نیست .

حال که بعد از دهه ها زمان موفق به کنترل این پدیده شوم نشده ایم و بحران امروز را مردم نفس به نفس وارد ریه های خود می کنند، مسئولان ملی و استان خوزستان چه تصوری از آینده معضل ریزگردها در ذهن دارند، چه راهکاری، چه برنامه ای ، سکوت عادی پنداری و انفعال تا کی!

مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی حال که پدیده ریزگردها بهار و تابستان و پاییز و زمستان هم نمی‌شناسد، وقتی می‌آید، همه را غافلگیر می‌کند اولویت اول شما در مجلس پیگیری این پدیده و حفظ سلامت شهروندان خوزستان باشد همگان به این نتیجه رسیده ایم که این وضع قابل تحمل نیست و باید در اولویت مسائل استان باشد.

مردم نگران فردای خود و سلامت فرزندانشان هستند به خود بیاید…

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.