کد خبر : 11312
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲

طعم شیرین صاحب‌خانه شدن مددجویان خوزستانی/ یک هزار و ۳۷ مسکن به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد واگذار شد

طعم شیرین صاحب‌خانه شدن مددجویان خوزستانی/ یک هزار و ۳۷  مسکن به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد واگذار شد

به گزارش راوی جنوب، استاندار خوزستان در آئین واگذاری ۱ هزار و ۳۷ مسکن به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان، اظهار کرد: واگذاری مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای سال آغاز شد و در استان خوزستان ۱ هزار و ۳۷ واحد مسکونی که در طول سال

به گزارش راوی جنوب، استاندار خوزستان در آئین واگذاری ۱ هزار و ۳۷ مسکن به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان، اظهار کرد: واگذاری مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از ابتدای سال آغاز شد و در استان خوزستان ۱ هزار و ۳۷ واحد مسکونی که در طول سال آماده و به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل داده شد.

وی افزود: واحدهای مسکونی با همکاری بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خیرین مسکن ساز، قرارگاه امام حسن (ع)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد علوی ساخته شده‌اند.

سید اسلام موسوی، مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: بسیج سازندگی مسئولیت احداث ۶٠٢ واحد را برعهده گرفته بود که از این تعداد امروز، ۴۰۸ واحد تحویل داده می‌شود.

سایر مشکلات مددجویان نیز حل می‌شود

سرهنگ موسوی نیز در ادامه این آیین اضافه کرد: با همت جهادگران علاوه بر موضوع مسکن، سایر مشکلات مددجویان مانند جهیزیه، معیشت و…را حل خواهیم کرد.

سردار معین پور، فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: در تفاهم نامه سپاه و کمیته امداد ۶۰۲ واحد مد نظر بوده که از این تعداد ۴۰۸ واحد محقق و مابقی واحد ها در سه ماهه آینده یا نیمه نخست سال جدید به نتیجه خواهیم رساند.

وی افزود: قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بسیج سازندگی با بکار گیری گروه های جهادی با اقدامات جهادی در حوزه های مختلف در خدمت محرومین است.

سردار معین پور با تاکید بر صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر توجه جدی به محرومین گفت:سپاه پاسداران با رسالت خود پیگیر مشکلات محرومین و در رأس همه نیازمندی های آن ها بحث مسکن است که اولویت آن در روستاها است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه دسترسی به برخی روستاها مشکل است، گفت: مسیر دسترسی چند روستا صعب العبور است تلاش ما این هست برای این مددجویان که ولی نعمتان ما هستند مشکلات آنها را به سرعت حل کنیم.

وی اضافه کرد: در سطح کشور ٣ هزار و ۵٠٠ گروه جهادی و در استان خوزستان ۱۰۰ گروه مشغول به ساخت و ساز مسکن بودند، اولویت با مناطق سوسن ایذه، اندیکا احمدفداله و سایر مناطق محروم بود.

۷۱ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به نیازمندان در سطح شهرستان‌ها اعطا شد

جمال شیبه، مدیر کل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه یکی از الویت های کمیته امداد ایجاد و احداث مسکن محرومین است، گفت: در سراسر کشور ۲۳ هزار مسکن و در مناطق محروم استان خوزستان یک هزار ٣٧ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان احداث شد‌‌.

شیبه ادامه داد: بعلاوه احداث مسکن، امسال ٢ هزار مورد تعمیرات ٢ هزار و ٢٠٠ مورد احداث حمام سرویس بهداشتی و لوله کشی گاز، که مجموع ارزش ریالی این خدمات حدود ۲۳۲ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان، ادامه داد: در سال جاری در استان خوزستان ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به نیازمندان در سطح شهرستان‌ها اعطا شد که مشکلات مسکن تا حدودی مرتفع گردد.

وی خاطر نشان کرد: امید است با همراهی بسیج سازندگی سپاه، بنیاد مسکن، بنیاد علوی مجموعه های خیرین، تا پایان سال ۱۴۰۲ هیچ مددجویی روستایی فاقد مسکن نداشته باشیم و با استفاده از ظرفیت های موجود و بزرگان استان این هدف را اجرایی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.