کد خبر : 11826
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳

دولت رئیسی در رفع اساسی مشکل فاضلاب اهواز مردود شد/فاضلاب همچنان به کارون می‌ریزد

دولت رئیسی در رفع اساسی مشکل فاضلاب اهواز مردود شد/فاضلاب همچنان به کارون می‌ریزد

به گزارش راوی جنوب، تخلیه فاضلاب به رودخانه کارون یکی از اقدامات ضد محیط زیستی در خوزستان و به ویژه اهواز است که بر اساس وعده «محمدرضا کرمی نژاد» مدیرعامل آبفا خوزستان قرار بود تا شهریورماه سال ۱۴٠۱، حدود ۱۹ نقطه از ۲۴ نقطه وروردی فاضلاب به کارون حذف شود. این وعده محمدرضا کرمی نژاد،«مدیر

به گزارش راوی جنوب، تخلیه فاضلاب به رودخانه کارون یکی از اقدامات ضد محیط زیستی در خوزستان و به ویژه اهواز است که بر اساس وعده «محمدرضا کرمی نژاد» مدیرعامل آبفا خوزستان قرار بود تا شهریورماه سال ۱۴٠۱، حدود ۱۹ نقطه از ۲۴ نقطه وروردی فاضلاب به کارون حذف شود.

این وعده محمدرضا کرمی نژاد،«مدیر منصوب شده در دولت روحانی»، مانند برخی وعده هایش محقق نشد تا نشان دهد دولت رئیسی در جلوگیری از ورود فاضلاب به کارون جدی نیست.

کرمی نژاد تیرماه ۱۴٠۱ با وعده ای دیگر، از حذف ۱٠ نقطه ورودی فاضلاب به کارون تا پایان سال خبر می دهد، اما تاکنون و پس از گذشت ۱٠ روز از سال جدید، این رویاپردازی ها و وعده‌ها به ثمر ننشسته و باید همچنان شاهد سرریز فاضلاب به کارون در سایه بی توجهی دولت رئیسی به مسائل محیط زیستی باشیم.

ورود فاضلاب‌های شهری تصفیه نشده آلودگی شدیدی را به رودخانه کارون تحمیل کرده است و بیش از پیش نه تنها سلامت مردم، که سلامت آبزیان را نیز، تهدید می کند.

پیش‌تر نیز از سوی نمایندگان مجلس و مدیران آبفا وعده داده شده بود با اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز، حداکثر نقاط ریزشی فاضلاب به کارون بسته می‌شود اما با گذشت ۲ سال از مدیریت کرمی نژاد و ۱۹ ماه از دولت رئیسی، فاضلاب به صورت مداوم در حال ریزش به بزرگترین رودخانه ایران است.

دولت رئیسی اگر می خواهد به وعده هایش عمل کند ابتدا باید مدیران بازنشسته و ناکارآمد در بدنه آبفا کشور را تغییر دهد و سپس بر اجرای روند کار، نظارت کافی و صحیح داشته باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.