کد خبر : 12241
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰:۴۳

برگزیدگان جشنواره “اهوازِ همدل” معرفی شدند+ متن بیانیه هیات داوران

برگزیدگان جشنواره “اهوازِ همدل” معرفی شدند+ متن بیانیه هیات داوران

به گزارش  راوی جنوب، امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه آیین اختتامیه نخستین جشنواره اهواز همدل با حضور رضا امینی شهردار اهواز، سیاوش محمودی و حجت‌الله زارع‌زاده اعضای شورای شهر اهواز، حجت‌الاسلام حمید رعیتی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز و برخی دیگر از مدیران شهری برگزار و نفرات برتر در بخش‌های مختلف از سوی هیات داوران

به گزارش  راوی جنوب، امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه آیین اختتامیه نخستین جشنواره اهواز همدل با حضور رضا امینی شهردار اهواز، سیاوش محمودی و حجت‌الله زارع‌زاده اعضای شورای شهر اهواز، حجت‌الاسلام حمید رعیتی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز و برخی دیگر از مدیران شهری برگزار و نفرات برتر در بخش‌های مختلف از سوی هیات داوران اعلام شدند.
حضور هنرمندان از هشت استان کشور
حجت الاسلام حمید رعیتی در این آیین ضمن اشاره به حضور هنرمندان از هشت استان کشور در این جشنواره اظهار کرد: جشنواره اهوازِ همدل اهدافی داشت که با کمک هنرمندان به آن اهداف نزدیک شد.
وی با بیان‌ اینکه این‌جشنواره در ۵ بخش پوستر، موشن و انیمیشن، عکاسی با موبایل، پوستر و عکاسی حرفه‌ای برگزار شد، افزود: به دنبال آن هستیم که از آثار تولید شده در این جشنواره برای آموزش شهروندی بهره برده و از آن‌ها برای نشان دادن مشکلات شهر به مسئولین استفاده کنیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز گفت: اهواز گران اداره می‌شود که مقداری از آن به شهروندان برمی‌گردد و اینگونه جشنواره‌ها می‌تواند در آموزش شهروندی نقش داشته و هزینه اداره شهر را کاهش داده و باعث صرف هزینه‌های بیشتر در حوزه عمرانی و توسعه شهر شود.
وی ادامه داد: این جشنواره به صورت سالانه برگزار خواهد شد و از هنرمندان خواستاریم که به ارسال آثار به جشنواره بسنده نکرده و ما را تنها نگذارند.
سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز نیز در این مراسم اظهار کرد: شهر از مجموعه جامعه و افراد تشکیل می‌شود، حفظ و نگهداری شهر نیز بر عهده همین افراد است، اگر قرار باشد اتفاق مثبتی در شهر رخ دهد باید با همراهی و همدلی افراد جامعه صورت گیرد.
وی ادامه داد: سالانه بیش از یکهزار میلیارد تومان در حوزه خدمات شهری هزینه می‌شود که اگر با آموزش شهروندی بتوانیم دفعات جمع‌آوری زباله را نصف کنیم در واقع هزینه آن نصف می‌شود و می‌توانیم آن را در حوزه عمرانی و توسعه شهری هزینه کنیم.
آموزش شهروندی از طریق زبان هنر
رئیس شورای شهر اهواز تاکید کرد: اگر قرار باشد از طریق آموزش شهروندی در شهر یک تغییر و تحول ایجاد کنیم باید این کار را از طریق زبان هنر انجام دهیم لذا باید ارتباط هنرمندان با مدیریت شهری بیش از پیش و مداوم باشد.
هیات داوران نخستین جشنواره اهواز همدل نیز طی بیانیه‌ای نفرات برتر را اعلام کردند.
متن بیانیه به شرح زیر است:
اهواز، شهری ایستاده بر کرانه‌ی کارون خروشان، در مرکز ثقل پهن‌ دشت خوزستان، سکونت‌گاه فرشته مردمانی نیکوسرشت و نجیب اما در محرومیتی عجیب، رنگین‌ کمان طوایف و اقوام و خطه‌ای شایسته‌ی شناخت و سزاوار پرداخت، اینک در کانون توجه ما قرار گرفته است.
اینجا خدا مشتش را باز کرده تا منابع زیرزمینی و روزمینی همچون شاباش بر دامن اهواز بریزد. نخل و شرجی و شط، شناسه‌ی طبیعت اهواز است و صبوری و مناعت و فداکاری، شناسنامه‌ی مردمانش…
پل‌های سیاه و سفید دو کرانه‌ی کارون را به هم می‌دوزند تا ساحلی‌های شرقی و غربی را با هم آشتی دهند. به مرکز که می‌روی، شمایل شهر نو نوار می‌شود و به حاشیه کهی می‌زنی، پر از غصه و زار می‌شوی. این زیبای زخمی، خاکش دامن‌گیر است. رد توسعه‌ی نامتوازن را می‌توان بر پهنای چهره‌ی اهواز دید و فاصله‌اش را تا آرمان‌شهر سنجید. با این وجود، این شهر باشکوه با همه‌ی کاستی‌هایش دوست‌داشتنی و خواستنی است.
برای آبادانی اهواز نباید دل‌دل کرد و باید همدل شد. «اهواز همدل»، محفلی برای شناخت و شناساندن شهر فرصت‌هاست. نخستین جشنواره #اهواز_همدل اینک به ایستگاه پایانی خود رسیده است تا سرآغازی باشد بر بهروزی و بهسازی این کلان‌شهر گران‌سنگ.
در مسیر این رویداد، بالغ بر چهارصد اثر در چهار بخش تخصصی شامل پوستر، عکس، موشن و انیمیشن، گزارش خبری ویدیویی و بخش جنبی عکاسی با موبایل به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت.
اینک با افتخار اعلام می‌دارد که هیأت داوران نخستین جشنواره اهواز همدل متشکل از اینجانبان حسین جلودار، محمد آهنگر و علی معرف در بخش عکس؛ محمدامین غفاری در بخش گزارش خبری ویدیویی؛ مریم دباغ زاده در بخش پوستر؛ و سید علی عالمشاه در بخش موشن گرافیک ضمن تشکر از همه‌ی هنرمندان به جهت خلق آثار متنوع، پس از بررسی‌های کارشناسی نتیجه آرا خود را بدین شرح اعلام می‌دارد:
بخش عکس حرفه‌ای
نفر اول: اثری حائز این رتبه نشد
نفر دوم: یاسمین حسین‌نژاد
نفر سوم مشترک: مهرداد میثاقیان- کوروش حاتمی
شایسته تقدیر: مقداد امیری
عکاسی با موبایل
احسان قصدی – علیرضا صالحی مجد – سروش کریمی
گزارش ویدیویی
نفر اول: رضا باقری خواه
نفر دوم: ندا گلی
نفر سوم: حسام حسینی‌نیا
شایسته تقدیر: مائده مراغی
موشن گرافی
نفر اول: آرش بی ریا
نفر دوم: حبیب نواصر
نفر سوم: هادی رمضان‌پور
شایسته تقدیر: زهرا پور اسدالله – زهره ملامحمدی
پوستر
نفر اول: محمد قنواتی
نفر دوم: محمد فرشادیان
نفر سوم مشترک: انسیه برزن – سعید رویین‌تن
شایسته تقدیر: زهرا مراد حاجتی
گفتنی است؛ هیأت داوران نخستین جشنواره اهواز همدل متشکل از حسین جلودار، محمد آهنگر و علی معرف در بخش عکس، محمدامین غفاری در بخش گزارش خبری ویدیویی، مریم دباغ زاده در بخش پوستر و سید علی عالمشاه در بخش موشن گرافیک بود.
این جشنواره با محورهای هویت شهری، آموزش شهروندی، بازیافت، حمل و تفکیک زباله، زیباسازی شهری، حفظ محیط زیست، استفاده از حمل و نقل عمومی، حفظ اموال عمومی، مبارزه با تکدی‌گری، فرهنگ آپارتمان نشینی و احترام به همسایه برگزار شد.
به نفرات اول تا سوم بخش موشن و انیمیشن به ترتیب ۸۰، ۷۰ و ۶۰ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر، در سایر بخش‌ها به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۶۰، ۵۰ و۴۰ میلیون ریال و به نفرات برتر در بخش عکاسی با موبایل هر کدام ۱۵ میلیون ریال به همراه تندیس و لوح تقدیر و همچنین به نفرات شایسته تقدیر نیز مبلغ ۱۰ میلیون ریال اهدا شد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.