کد خبر : 14493
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

خلأ وجود پردیس های فرهنگی در استان خوزستان احساس می شود/كیفی سازی آموزش ها در مدارس مستقر در مناطق نفتخیز با همكاری آموزش و پرورش

خلأ وجود پردیس های فرهنگی در استان خوزستان احساس می شود/كیفی سازی آموزش ها در مدارس مستقر در مناطق نفتخیز با همكاری آموزش و پرورش
براساس پیگیری های مستمر ابوالقاسم حبیبی پور، مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، جلسه هم اندیشی مدیران بخش های مختلف شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با مدیر کل و مسئولان آموزش و پرورش خوزستان با حضور علیرضا دانشی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در محل ساختمان پنج طبقه برگزار شد.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اظهار کرد: در این نشست پیرامون اقدامات مشترک فی ما بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و اداره کل آموزش و پرورش استان بحث و تبادل نظر شد.

دانشی با تاکید بر اینکه موضوعات مربوط به آموزش و پرورش، مسائلی مبنایی، اصولی و اثرگذار در ابعاد مختلف حال و آینده، کشور و منطقه است، بیان کرد: خوزستان به دلیل جایگاه ویژه‌ای که دارد؛ می طلبید که در آن، همگرایی و هم افزایی‌ با اداره کل آموزش و پرورش بیش از پیش شود.

وی با اشاره به تعطیلی تعدادی از آموزشگاه های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز خاطرنشان کرد: مسئله تعطیلی چندساله آموزشگاه های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به عنوان یکی از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود؛ امیدواریم که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان شاهد فعالسازی مجدد آن ها در جهت ارتقاء سطح کیفی دانش عمومی باشیم.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر ضرورت همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در جهت کیفی سازی آموزش ها در مدارس مستقر و مرتبط این شرکت افزود: از جمله مباحث دیگری که در این نشست مورد توجه قرار گرفت، تعاملات بیشتر میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و اداره کل آموزش و پرورش استان برای کمک های محتمل در قالب مسئولیت های اجتماعی بود.

دانشی با اشاره به خلأ وجود پردیس فرهنگی در استان خوزستان ادامه داد: با وجود اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی است اما خلأ وجود پردیس های فرهنگی در استان خوزستان به عنوان مهد تمدن و فرهنگ احساس می شود و متأسفانه در زمینه های فرهنگی کارهای بسیار بر زمین مانده داریم.

وی به شکل گیری پردیس های فرهنگی در تمام دنیا برای همه فرهنگ ها اشاره داشت و افزود: پردیس های فرهنگی مکانی است که می تواند اوقات شبانه روز جوانان را با وجود شرایط سخت تهاجمات فرهنگی به خوبی پوشش دهد؛ در مجموعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این علاقه مندی وجود دارد که در صورت ایجاد وحدت رویه با اداره کل آموزش و پرورش، همگام با سایر مجموعه ها در راستای ایجاد نخستین پردیس فرهنگی استان تلاش کنیم تا اوقات جوانان به بطالت نگذرد.

در ادامه عبدالله حبیبی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان تصریح کرد: آنچه که در این نشست مشاهده شد، دغدغه مندی مدیران حاضر در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای مسئله تعلیم و تربیت در استان است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان از ایجاد کارگروه های مشترک میان اداره کل آموزش و پرورش استان با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب خبرداد و ابراز داشت: پس از تشکیل این کارگروه بناست تا طی بازدید میدانی مدارس نیازمند توجه را شناسایی کنیم تا افزون بر مدارس متعلق به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از محل مسئولیت های اجتماعی، مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانیم این مدارس را آنگونه که شایسته دانش آموزان استان خوزستان است، آماده سازی کنیم.

حبیبی با تأکید بر رصد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری مدارس به کمک و حمایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، گفت: این امر فضایی را ایجاد خواهد کرد که دانش آموزان در شرایطی مطمئن و آرام به تحصیل بپردازند.

وی در پایان اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه همه صنایع را مکلف کرد که هر کدام ۵ هنرستان همجوار را برای مهارت آموزی دانش آموزان ایجاد کنند؛ امیدواریم که با تفاهمات و کارگروه های مشترک ایجاد شده با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بتوانیم، مدارس را به سمتی هدایت کنیم که کمک کننده صنایع استان خوزستان باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.