کد خبر : 13011
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 جولای 2023 - 9:33

صیانت از قانون توسط محمودی رئیس شورای شهر اهواز

صیانت از قانون توسط محمودی رئیس شورای شهر اهواز

به گزارش راوی جنوب| روز ۱۲ تیرماه جلسه صحن شورای شهر اهواز در‌ حالی لغو شد که پنج تن از اعضای شورا یعنی پورموسوی، شانه‌سازان، مطیعی، رضوی و سنواتی بدون هماهنگی قبلی و به دلیل مطرح نشدن استیضاح شهردار در دستور کار جلسه غیبت کردند و رئیس شورا بعد از حدود یک ساعت انتظار به

به گزارش راوی جنوب| روز ۱۲ تیرماه جلسه صحن شورای شهر اهواز در‌ حالی لغو شد که پنج تن از اعضای شورا یعنی پورموسوی، شانه‌سازان، مطیعی، رضوی و سنواتی بدون هماهنگی قبلی و به دلیل مطرح نشدن استیضاح شهردار در دستور کار جلسه غیبت کردند و رئیس شورا بعد از حدود یک ساعت انتظار به دلیل به حد نساب نرسیدن حاضرین جلسه را لغو و برای غایبن غیبت زد.

نکته قابل توجه این است که برای استیضاح ابتدا به شهردار تذکر، سپس طرح سوال و بعد از آن و انجام مراحل قانونی استیضاح مطرح می‌شود. پنج عضو خواستار استیضاح شهردار بدون طی کردن تمام مراحل قانونی خواستار استیضاح هستند که نشان از عدم آگاهی آن‌ها نسبت به این موضوع است و می‌خواهند با ایجا جو رسانه‌ای و متشنج کردن فضا استیضاح را مطرح کنند.

اگر حتی مطالبه این اعضا درست و مطابق قانون باشد غیبت در جلسات صحن شورا و اختلال در مدیریت شهری و کُند شدن امور برای به کرسی نشاندن حرف خود تداعی کننده قهرهای کودکانه است چرا که اگر مطالبه خود را به حق می‌دانند می‌توانند خواسته خود را از مراجع ذیصلاح دنبال کنند.

در میان این افراد، سنواتی عضو استیضاح دوست شورای پنجم نیز به چشم می‌خورد، عضوی که در زمان ریاست شورای پنجم چندین شهردار را استیضاح کرد و اوایل خردادماه با استعفا سیدمحسن موسوی‌زاده و ورود به شورا به عنوان عضو علی‌البدل از گرد راه نرسیده زیر نامه استیضاح را امضا و در جلسات شرکت نمی‌کند.

لذا لازم است فرمانداری، استانداری و دیگر مراجع مربوطه به این موضوع ورود کرده و در صورت تکرار این غیبت‌ها که نه تنها مشکلی از مشکلات شهر را برطرف نمی‌کند بلکه روند خدمات دهی به شهروندان را کُند می‌کند، برخورد قانونی لازم را انجام دهند.

همچنین حضور سایر اعضا بدون شک نشان از دغدغه حقیقی آنها برای منافع شهروندان دارد.حال باید پرسید این پنج عضو شورا که برخی از آنها فرزندش در قراردادهای مالی شهرداری دخالت دارد با استیضاح شهردار اهواز و این دست اقدامات خلاف قانون دنبال چیست؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.