کد خبر : 11536
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

تولید یک ششم نفت کشور درشرکت نفت و گاز آغاجاری

تولید یک ششم نفت کشور درشرکت نفت و گاز آغاجاری

راوی جنوب، امروز پنجشنبه(۲۵ اسفندماه) جواد تقی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در سالجاری حدود ۱۷ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز کشور در میدان های گازی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجری تولید و تامین شد. وی با بیان اینکه این شرکت از نظر قدمت تاریخی پس از مسجدسلیمان،

راوی جنوب، امروز پنجشنبه(۲۵ اسفندماه) جواد تقی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در سالجاری حدود ۱۷ میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز کشور در میدان های گازی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجری تولید و تامین شد.

وی با بیان اینکه این شرکت از نظر قدمت تاریخی پس از مسجدسلیمان، دومین شرکت نفتی کشور است، افزود: هشت میدان نفتی و گازی به نام های آغاجاری، مارون، رگ سفید، کرنج، پرنج، پارسی، پازنان و رامشیر در محدوده شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: منطقه جغرافیایی تحت مدیریت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع گستردگی دارد.

تقی زاده با اشاره به محدوده جغرافیایی شرکت، گفت: دفتر مرکزی این شرکت اگرچه در شهر امیدیه استان خوزستان بوده، اما تأسیسات ما در سه استان خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد مستقر است.

وی همچنین بیان کرد: با استفاده از پروژه طرح احداث نم زدایی و تقویت فشار در واحدهای عملیاتی توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و پالایشگاه بید بلند خلیج فارس، از سوزاندن گازهای همراه(بدون مشعل) جلوگیری شد.

تقی زاده در ادامه گفت: در ۴۳ روز عملیات تعمیرات و اورهال تجهیزات، بیش از ۱۱ هزار متر خاک برداری، نوسازی خطوط انتقال گاز، چاه های گاز، تعمیرات اساسی و… به صورت شبانه روزی و با تلاش نیروهای متخصص انجام شد.

وی تصریح کرد: حجم کار بسیار زیاد اما نیروهای متخصص کم شده و متاسفانه به دلیل اینکه شرکت در منطقه محروم قراردارد انگیزه ها کاهش و درخواست های انتقالی پرسنل افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تاکید کرد: در سالجاری توانستیم با استفاده از دستگاه های MOS و MOT در شرکت بهره برداری، از اتلاف و هدر رفت ۱۹۶ هزار بشکه نفت جلوگیری شد.

تقی زاده با بیان اینکه بزرگترین سرمایه شرکت، نیروی انسانی متخصص است، عنوان کرد: تحقق برنامه های توسعه ای، افزایش تولید و پیشرفت شرکت حاصل تلاش نیروهایی است که در شرایط سخت و در دمای ۷٠ درجه ای خدمت می کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تاکید کرد: در کنار سه تلنبه خانه، حدود ۴۸ تاسیسات نفتی در محدوده شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری است که حساسیت و نیازمند امنیت بالایی هستند.

وی اذعان کرد: با استفاده از جمع آوری نفت به وسیله دستگاه های فرآورش سیار(M.O.M) در چهار مجموعه شرکت، از سوراندن ۱۶٠ هزار بشکه نفت جلوگیری شد.

تقی زاده از افزایش تولید روزانه ۲٠ هزار بشکه نفت در شرکت خبرداد و گفت: ظرفیت فرآورشی واحد بهره برداری میدان نفتی رامشیر از ۵۵ هزار بشکه به ۷۵ هزار بشکه نفت در روز به صورت دائم افزایش داده شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص چالش های موجود در تولید، بیان کرد: علاوه بر اینکه تجهیزات، تاسیسات و خطوط لوله فرسوده هستند، چالش جاده ای نیژ متوجه عملیات های شرکت است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: این شرکت، یک ششم نفت کشور را تولید می کند و جایگاه ویژه ای در تولید نفت دارد.

وی در پایان اظهار کرد: از بودجه ذخیره استهلاک دستگاه ها و ابزارآلات در سال ۱۴٠٠ بیش از ۵ میلیارد و ۳٠٠ میلیون تومان و در سال ۱۴٠۱ بیش از ۵۴ میلیارد تومان جذب شد که افزایش ۱٠٠٠ درصدی در این زمینه رقم خورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.