کد خبر : 6001
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲:۲۵

در صورت حمایت دولت؛ تولید کنندگان خارجی توان رقابت با تولید کنندگان ایرانی را ندارند

در صورت حمایت دولت؛ تولید کنندگان خارجی توان رقابت با تولید کنندگان ایرانی را ندارند

به گزارش راوی جنوب، محمدرضا صالح، شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی خوزستان اظهار کرد: از سال ١٣٧٠ فعالیت خود را زمانی که دانشجوی برق قدرت بوده ام و برای تأمین هزینه های تحصیل وارد این کار شدم آغاز کرده ام. وی افزود:

به گزارش راوی جنوب، محمدرضا صالح، شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در دهمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین ها، ادوات و تجهیزات کشاورزی خوزستان اظهار کرد: از سال ١٣٧٠ فعالیت خود را زمانی که دانشجوی برق قدرت بوده ام و برای تأمین هزینه های تحصیل وارد این کار شدم آغاز کرده ام.

وی افزود: از کسانی که مرا حمایت کردند خیالشان را از تأمین قطعه باکیفیت ایرانی راحت کنم که ساخت دست کارگران ایرانی است و از ایرانی بودنم و ساخت قطعات خوشحال هستم و آینده این کشور را برای فرزندان آن تأمین می کنم.

مدیرعامل شرکت آرمان یدک صالح گفت: تولیدات ما در زمینه قطعات ماشین آلات کشاورزی آلمان و فرانسه بوده اما با دست کارگران ایرانی تولید می شود اما استاندارد آن در دیگر کشورها هم تأیید شده است.

وی با بیان اینکه قطعات با کیفیت را در داخل تولید، در اختیار کشاورزان قرار می دهیم، تصریح کرد: از کشاورزان به خاطر حمایت تشکر می‌کنیم، اگر در کالاها ایرادی دیدند به ما انتقال دهند تا با خدمات پس از فروش برای رفع آن ایراد اقدام و جبران خسارت کنیم.

صالح عنوان کرد: یک هزار و ٢٠٠ فروشگاه در سراسر ایران داریم و تاکنون در استان خوزستان به هر دلیلی فعالیت مان ضعیف بوده اما امروز همکاری های خود را با خوزستانی ها شروع خواهیم کرد تا بتوانیم به این استان مهمان نواز و خونگرم خدمات خوبی را ارائه دهیم.

وی بیان کرد: حدود ٢٠ سال در این زمینه در نمایشگاه ها شرکت می کنم، که خیلی مؤثر است ولی خریدار اصلی ما مکانیک ها هستند که ما را می شناسند و از کیفیت قطعات راضی هستند.

مدیرعامل شرکت آرمان یدک صالح گفت:تاکنون نارضایتی در خصوص قطعات نداشته ایم، اگر بتوانیم از نظر آموزشی در هر منطقه یک مکانیک و کشاورز آموزش دهیم خیلی بهتر می‌توانند از وسایل و تجهیزات خود استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: به دنبال بومی سازی تمام قطعات وارداتی هستم، زیرا با قیمت های زیاد و با کیفیت پایین در اختیار کشاورزان قرار داده می شود اما دوست داریم که این قطعات را با کیفیت تولید و به کشاورزان ارائه دهیم.

او اظهار می کند: بیشتر مواد اولیه ما در اختیار دولت است اما در مدت زمان یک ماهه نیز نمی توانیم مواد اولیه را با قیمت ثابت خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت آرمان یدک صالح با اشاره به افزایش قیمت برق گفت: در یک سال گذشته ٢٠٠ درصد افزایش قیمت برق داشته‌ایم که مجبوریم آن را روی قیمت تولیدات خود اعمال کنیم.

وی ادامه داد: شاهد افزایش بین ١٠٠ تا ٢٠٠ درصد افزایش برخی از مواد اولیه هستیم و اگر دولت تولیدکنندگان را حمایت کند، قطعاً هیچ تولیدکننده خارجی امکان رقابت با تولیدکنندگان ایرانی را ندارد.

مدیرعامل شرکت آرمان یدک صالح گفت: توصیه ای برای مسئولان ندارم زیرا به حرفی گوش نمی دهند اما از کشاورزان درخواست دارم که قطعات را با هر نامی خریداری نکنند و همیشه نام تولیدکنندگان و کشور سازنده را مطالعه کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: درصد قابل توجهی از اقلام خارجی بی کیفیت، بدون شناسنامه و جعلی هستند؛ برخی افراد بسته بندی را خریداری می کنند و اگر مکانیک های ما تعمیرکار بودند به این مشکلات برنمی خوردیم.

صالح ادامه داد: برای تراشکار و مکانیک دو بارکد داریم و این برای نمایندگان خودمان انحصاری است که کسی نتواند آن را جعل کند؛ از کشاورزان درخواست داریم تا کالاهای بدون بارکد استفاده نکنند. حتی یک پیچ بدون بارکد هم وارد بازار نمی کنیم تا بعداً بتوانیم خدمات پس از فروش خوبی را ارائه دهیم؛ بارکدهای ما هوشمند هم هستند.

مدیرعامل شرکت آرمان یدک صالح اظهار کرد: با شرکت های دانش بنیان نیز کار می کنیم ولی آنها هم مشکلات خاص خود را دارند، یکی از موارد تأمین مواد اولیه است که برای ما هم همینطور است وقتی به سهولت در بورس ارائه می شود و به خاطر عدم حمایت دولت امکان تأمین نداریم و همین می شود که تولیدکنندگان خارجی ما را دور می زنند.

صالح خاطرنشان داد: حدود ٣۵٠ نفر پرسنل داریم ولی شرکت هایی که با آنها کار می کنیم بین ٢٠ تا ٣٠ هزار نفر پرسنل دارند، به کشورهای افغانستان و پاکستان و عراق صادرات داشتیم و از تولیدات ما خیلی استقبال شده و تاکنون هیچ اعتراضی نداشته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.