کد خبر : 6034
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴

نیاز استان به بیش از ۵۰ هزار تراکتور/ برخی محصولات، کاملا مکانیزه کشت می‌شوند

نیاز استان به بیش از ۵۰ هزار تراکتور/ برخی محصولات، کاملا مکانیزه کشت می‌شوند

به گزارش راوی جنوب، خدارحم امیری زاده در نشست خبری پیرامون برگزاری نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی امروز ۲۹ بهمن ماه اظهار کرد: با پیشرفت علم و فناوری، با استفاده از شرکت های دانش بنیان و تعهد تولید کنندگان داخلی امروزه شاهد تنوع گسترده از ادوات و ماشین الات کشاورزی در کشور هستیم. وی افزود: این

به گزارش راوی جنوب، خدارحم امیری زاده در نشست خبری پیرامون برگزاری نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی امروز ۲۹ بهمن ماه اظهار کرد: با پیشرفت علم و فناوری، با استفاده از شرکت های دانش بنیان و تعهد تولید کنندگان داخلی امروزه شاهد تنوع گسترده از ادوات و ماشین الات کشاورزی در کشور هستیم.

وی افزود: این صنعت در گذشته به صورت صد درصدی به خارج وابسته بود اما اکنون خودکفا شده و جوابگوی نیاز داخل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: برگزاری نمایشگاه با حضور ۸۵ تولید کننده در کشور کم نظیر است که باید از آن پشتیبانی کنیم و این صنعت پایاپای صنعت خودور پیش می رفت.

وی با بیان اینکه نیاز ما به تراکتور بیش از یک میلیون در کشور است، گفت: اکنون تولید تراکتور در کشور ۵۳۰ هزار عدد است که در خوزستان حدود ۱۹ هزار دستگاه داریم اما نیاز استان به بیش از ۵۰ هزار دستگاه است.

امیری زاده عنوان کرد: پیگیر احداث خط تولید تراکتور با کیفیت در خوزستان هستیم زیرا این موضوع در استان ضرورت زیادی دارد.

وی بیان کرد: زمانی که کشاورزان پول می دهند تا ادوات کشاورزی بخرند انتظار دارند که از کیفیت لازم بر خوردار باشد از همین نظر کیفیت بسیار مهم است و باید در این زمینه دقت بالایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در طی دوسال گذشته تا کنون بیش از ۲ هزار و ۶۷۷ دستگاه تراکتور و بیش از ۹۰ دستگاه کمبیان و ۳ هزار و ۲۱۱ دستگاه از ادوات مورد نیاز و استراتژیک کشاورزی جذب شده که در تاریخ کشاورزی استان بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه کمتر استانی با ویژگی های خوزستان پیدا می شود که در طول ۴ فصل سال عملیات کاشت داشت و برداشت انجام شود، عنوان کرد: به دلیل ظرفیت بالا پتانسیل فراوانی در استان وجود دارد به همین تناسب نیاز است ادوات و ماشین الات کشاورزی در استان وجود داشته باشد.

امیری زاده خاطر نشان کرد: اگر امروز خوزستان رتبه نخست تولید را دارد به مناسبت خدمات کشاورزی است که برخی از محصولات، به صورت ۱۰۰ درصدی مکانیزاسیون کشت می‌شود.

وی عنوان کرد: تا زمانی که مگانیزاسیون به صورت کامل در تولید محصولات وارد نشود، محصول کشاورزی به آن صورتی که باید، تجاری و اقتصادی نمی شود.

امیری زاده افزود: بیشترین ادوات مورد استفاده در کشاورزی خوزستان در بحث زراعت است و خواستاریم که این موضوع در ابعاد مختلف کشاورزی در استان ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: همانگونه که تولید کنندگان در بخش زراعت از نظر کمی به نقطه ای مطلوب رسیده اند انتظار داریم که از نظر کیفی نیز به این نقطه برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد: ورود میکانیزاسیون و فناوری به کشاورزی باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف آب می شود و در بحث افزایش تولید و بهره وری در زارعت، ماشین آلات همیشه نقش اساسی دارد.

وی افزود: اگر به این سمت مکانیزاسیون حرکت کنیم به پایداری امنیت غذایی کمک کرده‌ایم در غیر این صورت کشاورزی ما پایدار نخواهد بود و شکننده خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: مکانیزاسیون یک بستر خوب برای پایداری کشاورزی است و باید توجه مان به آن بیش از پیش باشد تا تولید کنندگان در این حوزه حمایت شوند.

وی تشریح کرد: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان اظهار کرد: این طرح بزرگترین طرح کشاورزی تاریخ کشور محسوب می شود و هدیه مقام معظم به خوزستان و بلکه کشور است.

امیری ادامه داد: فاز یک این طرح اجرا شده و فاز دو آن که ۲۳۰ هزار هکتار است طی دوسه ماه گذشته آب آن پس از پیگیری های طولانی با موافقت وزارت نیرو اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان برای اجرای مطالعات فاز دوم طرح ۵۵٠ هزار هکتاری اختصاص یافت، عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۱ یک اعتباری برای شروع فاز دو این طرح نیاز است که با توجه به بودجه سال ۱۴۰۱ زمان زیادی لازم دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: ما پیشنهاد دادیم این طرح به صورت فاینانس داخلی و خارجی انجام شود. و پیگیر آن هستیم که در بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع تامین اعتبار صورت بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.